Publication:
Binek araçlarda kullanılan gazlı pistonlu bagaj kapağı açma-kapama mekanizmalarının incelenmesi

dc.contributor.authorGökyer, Yusuf
dc.contributor.buuauthorYıldız, Ahmet
dc.contributor.buuauthorKopmaz, Osman
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesi
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-11T08:38:24Z
dc.date.available2020-08-11T08:38:24Z
dc.date.issued2015-04-10
dc.description.abstractBu çalışmada binek araçlarda kullanılan gazlı pistonlu bagaj kapağı açma-kapama mekanizmaları teorik ve deneysel olarak incelenmiştir. Öncelikle bir dört çubuk mekanizması olduğu açıkça görülen bu mekanizmanın konum analizi yapılmıştır. Daha sonra virtuel işler ilkesine göre sanki-statik analizler yapılmış ve böylece ergonomi açısından en önemli parametrelerden biri olan kapağı açma ve kapama için gerekli el kuvveti hesaplanmıştır. Kurulan bu modeli doğrulamak için Türk Otomobil Fabrikası A. Ş. (TOFAŞ)’ de mevcut olan bir araç üzerinde fiziksel testler yapılarak el kuvveti deneysel olarak da tespit edilmiştir. Nihayetinde, matematiksel modelden elde edilen sonuçlar ile deneysel ölçümlerden elde edilen sonuçların uyumlu olduğu görülmüştür. Kurulan bu model farklı model araçlar için el kuvvetinin bulunmasında üreticilere kolaylık sağlayacaktır.
dc.description.abstractIn this study, the gas piston actuated opening-closing trunk lid mechanisms used in passenger cars are investigated theoretically and experimentally. First, the position analysis of the mechanism which is a four-bar linkage has been carried out. Then the quasi-static analyzes according to the principle of virtual work have been made, and so the hand force, one of the most important parameters in terms of ergonomics, required for opening and closing the trunk lid has been calculated. In order to verify this developed model, the hand force has been determined also experimentally, performing the physical tests on an existing vehicle at Turkish Automobile Factory Inc. (TOFAŞ). Eventually, it is observed that the results obtained from mathematical model and the experimental measurements are compatible each other. This established model will provide convenience for manufacturers to determine the hand force for different model of vehicles.
dc.identifier.citationYıldız, A. vd. (2015). "Binek araçlarda kullanılan gazlı pistonlu bagaj kapağı açma-kapama mekanizmalarının incelenmesi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 20(2), 1-10.
dc.identifier.endpage10
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202916
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12093
dc.identifier.volume20
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationSanayi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBagaj kapağı mekanizmaları
dc.subjectDört çubuk
dc.subjectGazlı piston
dc.subjectTrunk lid mechanisms
dc.subjectFour-bar linkage
dc.subjectGas piston
dc.titleBinek araçlarda kullanılan gazlı pistonlu bagaj kapağı açma-kapama mekanizmalarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of gas piston actuated opening-closing trunk lid mechanisms used in passenger cars
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
20_2_1.pdf
Size:
895.74 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: