Publication: Subverting the Hebrew myth: Feminine writing in Anita Diamant’s The Red Tent
Date
2023-03-25
Authors
Authors
Çeşmeci, Sevilay Yavuz
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bursa Uludağ Üniversitesi
Abstract
Anita Diamant’s first novel The Red Tent (1997) retells the story of Dinah, Jacob’s and Leah’s daughter, Joseph’s sister in the Genesis chapter of the Old Testament. In this revised story, Diamantcreates Dinah, the silenced woman of the Old Testament, as the narrator of the novel. Weaving adifferent narrative than the Hebrew myth, the narrator tries to subvert hierarchical structures of phallogocentrism by focusing on women’s bodies, femininity, and sexual power. This study, basingits argument on post-structuralist feminist theory, examines how patriarchal ideology and discourseare challenged through female language and ‘feminine writing’. The analysis of the rewritten textreveals that feminine writing frees the female body and female sexuality from the authority ofandrocentric ideology. Additionally, the textual strategies, used by Diamant to deconstruct the patriarchal order and to create a gynocentric myth, present alternative definitions of female identity.
Anita Diamant’ın ilk romanı Kırmızı Çadır (1997), Eski Ahit’in Yaratılış bölümündeki Yakub ve Lea’nın kızı, Yusuf’un kız kardeşi Dina’nın hikâyesini anlatır. Bu yeniden yazımda, Diamant, Eski Ahit’in sessiz bırakılan kadını Dina’yı romanın anlatıcısı yapar. İbrani mitinden tamamen farklı bir anlatı yaratan yazar, kadın bedeni, dişilik ve cinsel güce odaklanarak fallogosentrizmin hiyerarşik yapılarını alt üst eder. Bu çalışma, ataerkil ideoloji ve söylemin dişil dil ve ‘dişil yazı’ aracılığıyla nasıl sorgulandığını argümanını post yapısalcı feminist kurama dayandırarak incelemektedir. Yeniden yazılan metnin analizi, dişil yazının kadın bedenini ve deneyimlerini erkek merkezli ideolojinin otoritesinden kurtararak özgürleştirdiğini ortaya koymaktadır. Buna ek olarak, Diamant’ın ataerkil düzeni bozmak ve kadın merkezli mit yaratmak için kullandığı metinsel stratejiler, kadın kimliğinin alternatif tanımlarını sunmaktadır.
Anita Diamant’ın ilk romanı Kırmızı Çadır (1997), Eski Ahit’in Yaratılış bölümündeki Yakub ve Lea’nın kızı, Yusuf’un kız kardeşi Dina’nın hikâyesini anlatır. Bu yeniden yazımda, Diamant, Eski Ahit’in sessiz bırakılan kadını Dina’yı romanın anlatıcısı yapar. İbrani mitinden tamamen farklı bir anlatı yaratan yazar, kadın bedeni, dişilik ve cinsel güce odaklanarak fallogosentrizmin hiyerarşik yapılarını alt üst eder. Bu çalışma, ataerkil ideoloji ve söylemin dişil dil ve ‘dişil yazı’ aracılığıyla nasıl sorgulandığını argümanını post yapısalcı feminist kurama dayandırarak incelemektedir. Yeniden yazılan metnin analizi, dişil yazının kadın bedenini ve deneyimlerini erkek merkezli ideolojinin otoritesinden kurtararak özgürleştirdiğini ortaya koymaktadır. Buna ek olarak, Diamant’ın ataerkil düzeni bozmak ve kadın merkezli mit yaratmak için kullandığı metinsel stratejiler, kadın kimliğinin alternatif tanımlarını sunmaktadır.
Description
Keywords
Feminine writing, Gynocentric, Phallogocentric, Post-structuralist feminist theory, Dişil yazı, Ginosentrik, Fallogosentrizm, Post-yapısalcı feminist kuram
Citation
Çeşmeci, S. Y. (2023). "Subverting the Hebrew myth: Feminine writing in Anita Diamant’s The Red Tent". Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(45), 805-816.