Publication:
Türkçe ders kitaplarındaki hazırlık çalışmaları ile ilgili Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi

dc.contributor.advisorOgur, Erol
dc.contributor.authorKuzu, Yunus
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-9411-4890
dc.date.accessioned2024-12-26T11:44:46Z
dc.date.available2024-12-26T11:44:46Z
dc.date.issued2024-09-05
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkçe ders kitaplarındaki hazırlık çalışmaları hakkında Türkçe öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) ile tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı, Bursa ili, Yıldırım ilçesinde görev yapan 27 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmış, elde edilen veriler MAXQDA bilgisayar destekli nitel veri analiz programında içerik analizi tekniği ile yorumlanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerle etkili öğrenme, öğretmenlerin lisansta bu konuda aldıkları eğitim, zihinsel hazırlığın önemi, hazırlık çalışmalarının işlevleri, önemi, yeterliliği, sınırlılığı, öğretmenlerin çalışmaları uygulama durumları, uygularken karşılaştıkları zorluklar ve bu çalışmaları daha etkili uygulamak için yapılması gerekenlerle ilgili görüşmeler yapılmıştır. Verilerden elde edilen bulgulardan Türkçe öğretmenlerinin etkili öğrenme ve öğretim konusunda yeterli donanıma sahip olmadıkları, bu konuda aldıkları eğitimi de yeterli bulmadıkları görülmüştür. Zihinsel hazırlığın ders işleme sürecinde oldukça önemli olduğunu belirten öğretmenler, hazırlık çalışmalarının birçok işlevine değinmiş ve bu çalışmaları genel olarak önemli bulmuşlardır. Ayrıca Türkçe öğretmenleri, hazırlık çalışmalarının yeterlilikleri ve sınırlılıkları konularında birçok önemli noktaya değinmişlerdir. Hazırlık çalışmalarını genellikle uyguladıklarını belirten öğretmenler bu çalışmaları nasıl uyguladıklarını da ifade etmişlerdir. Öğretmenler, çalışmaları uygularken karşılaştıkları zorlukları belirtmiş ve hazırlık çalışmalarının daha etkili uygulanabilmesi için tavsiye niteliğinde birçok görüş bildirmişlerdir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to obtain the opinions of Turkish teachers about the preparation activities in Turkish textbooks. The study was designed with phenomenology, one of the qualitative research designs. The participant group of the study consisted of 27 Turkish teachers working in Yıldırım district of Bursa province, affiliated to the Ministry of National Education in the 2023-2024 academic year. The data were collected with semi-structured interview technique, one of the qualitative data collection techniques, and the data obtained were interpreted with the content analysis technique in MAXQDA computer-aided qualitative data analysis program. The teachers participating in the study were interviewed about effective learning, the training teachers received in undergraduate education, the importance of mental preparation, the functions, importance, adequacy, and limitations of preparatory studies, the implementation status of the studies, the difficulties they encountered while implementing them, and what needs to be done to implement these studies more effectively. From the findings obtained from the data, it was seen that Turkish teachers were not adequately equipped for effective learning and teaching and that they did not find the training they received on this subject sufficient. The teachers who stated that mental preparation is very important in the lesson processing process touched upon many functions of preparatory activities and found these activities important in general. Turkish teachers also mentioned many important points about the adequacy and limitations of preparatory activities. The teachers who stated that they generally practiced the preparatory activities also expressed how they practiced these activities. The teachers indicated the difficulties they encountered while implementing the activities and gave many suggestions for more effective implementation of the preparatory activities.
dc.format.extentXVII, 117 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/49209
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEtkili öğrenme
dc.subjectHazırlık çalışmaları
dc.subjectÖğrenme kuramları
dc.subjectÖn bilgi
dc.subjectTürkçe ders kitapları
dc.subjectEffective learning
dc.subjectLearning theories
dc.subjectTurkish textbooks
dc.subjectPreparatory studies
dc.titleTürkçe ders kitaplarındaki hazırlık çalışmaları ile ilgili Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the opinions of Turkish teachers about the preparatory work in Turkish textbooks
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı/ Türkçe Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Yunus_Kuzu.pdf
Size:
4.4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format