Yayın:
Hayat bilgisi dersinde çocuklar için felsefe (P4C) uygulamalarının öğrencilerin sosyal katılım becerilerine etkisi

dc.contributor.advisorSezer, Gönül Onur
dc.contributor.authorErtuğrul, Sedanur
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentSınıf Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0004-6524-7685
dc.date.accessioned2025-09-03T13:02:46Z
dc.date.issued2025-05-26
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, çocuklar için felsefe (P4C) uygulamalarının ikinci sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi öğretim programında yer alan sosyal katılım becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Bursa ili İnegöl ilçesinde yer alan bir resmi ilkokulda uygulanan araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Araştırmanın katılımcıları 24 deney grubu öğrencisi, 23 kontrol grubu öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın deseni, ön test son test kontrol gruplu desen olup ayrıca izleme testi de yapılmıştır. Araştırmanın verileri Sosyal Katılım Becerilerini Belirleme Ölçeği’nin deney ve kontrol grubuna; araştırma öncesi ön-test, uygulamalardan sonra her iki gruba son-test, son testten iki ay sonra yine her iki gruba izleme testleri şeklinde uygulanarak elde edilmiştir. Deney grubunda araştırmacı tarafından her hafta yürütülen Çocuklar İçin Felsefe (P4C) soruşturmaları haftada bir kez olmak üzere iki ders saati yani 80 dakika boyunca toplamda 10 oturum olacak biçimde gerçekleştirilmiştir. Çocuklar için felsefe (P4C) soruşturmalarında inceleyebilmek için uzman görüşü doğrultusunda genelde resimli çocuk edebiyatı eserleri ile soruşturma süreci planlanmış ve ilkokul ikinci sınıf öğrencileri için ders planı biçiminde düzenlenmiştir. Ön-test, son-test ve izleme testlerinden elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Çocuklar için felsefe (P4C) uygulamalarının deney grubunun sosyal katılım becerisi üzerinde anlamlı düzeyde olumlu etkileri olduğu ve kontrol grubu öğrencilerinden sosyal katılım becerisi yönünden daha fazla gelişim gösterdiği söylenebilir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the impact of philosophy for children (P4C) practices on the social engagement ability of second-year students involved in the life-knowledge teaching program. In line with this purpose, the sample of the research applied in an official primary school in the Bursa province Inegol district was created with easy-to-reach sampling method. The study participants were 24 experimental group students and 23 control group students. The design of the research is a pre-test post-test control group design, and a follow-up test has also been conducted. The data of the study were used in the experimental and control groups of the Social Participation Skills Determination Scale; Pre-test was obtained by applying pre-test tests to both groups after the applications, and follow-up tests to both groups two months after the post-test. In the experimental group, Philosophy for Children (P4C) investigations, which were carried out by the researcher every week, were carried out once a week for two lesson hours, that is, 80 minutes, with a total of 10 sessions. In order to be able to examine philosophy for children (P4C) investigations, the investigation process was generally planned with illustrated children's literature works in line with expert opinion and was organized in the form of a lesson plan for primary school second grade students. The data obtained from pre-test, post-test and follow-up tests were analyzed in the SPSS package program. As a result of the research, it can be said that philosophy for children (P4C) applications have significantly positive effects on the social participation skills of the experimental group and show more development in terms of social participation skills than the control group students.
dc.format.extentXII, 114 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/54585
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇocuklar için felsefe (P4C)
dc.subjectHayat bilgisi
dc.subjectSosyal katılım becerisi
dc.subjectLife science
dc.subjectPhilosophy for children (P4C)
dc.subjectSocial participation skills
dc.titleHayat bilgisi dersinde çocuklar için felsefe (P4C) uygulamalarının öğrencilerin sosyal katılım becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of philosophy for children (P4C) practices on students' social participation skills in life science lessonen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Temel Eğitim Ana Bilim Dalı/Sınıf Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Sedanur_Ertugrul.pdf
Boyut:
2.84 MB
Format:
Adobe Portable Document Format