Publication:
Definition and function of curriculum design

dc.contributor.buuauthorSaylan, Nevin
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned2021-03-04T10:55:09Z
dc.date.available2021-03-04T10:55:09Z
dc.date.issued1989
dc.description.abstractAt present it is well to recognize that there is no consistently clear distinction in the use of much educational terminology. Many curriculum scholars in their writings called greater care in the definition of terms. They also noted that first and very important job in curriculum construction activity is the definition and consistent use of technical terms. Because of the conflicting terminology in the literature, it seems necessary to define what curriculum design means when used and what its function is in curriculum construction activity. In short, the aim of this paper is to examine the definitions and functions of the curriculum design in order to give a consistent definition of curriculum design.
dc.description.abstractEğitim terimlerinin çoğu zaman farklı farklı anlamlarda kullanıldığı bilinmektedir. Birçok programcı terimlerin tanımlanmasında dikkatli olunması, program yapma etkinliğinde ilk ve önemli işin teknik terimlerin tanımlanması ve tutarlı bir şekilde kullanılması olduğunu belirtmiştir. Kaynaklardaki birbirleriyle çelişen terminology nedeniyle, program tasarısının (Curriculum Design) kullanıldığında ne anlama geldiği ve program yapma etkinliklerinde fonksiyonunun ne olduğunun açıkça belirtilmesi gerekir. Bu yazının amacı, program tasarısını (Curriculum Design) tutarlı bir şekilde tanımlıyabilmek için, program tasarısı (Curriculum Design) ile ilgili tanımları ve fonksiyonlarını incelemektir.
dc.identifier.citationSaylan, N. (1989). "Definition and function of curriculum design". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 121-128.
dc.identifier.endpage128
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage121
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17018
dc.identifier.volume4
dc.language.isoen
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCurriculum
dc.subjectFunction
dc.subjectDesign
dc.titleDefinition and function of curriculum design
dc.title.alternativeProgram tasarısının tanımı ve fonksiyonu
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
4_2_18.pdf
Size:
1.87 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: