Yayın:
Güzel sanatlar lisesinde çalgı eğitimi alan kaynaştırma öğrencilerine ilişkin öğretmen görüşleri (Bursa ili örneği)

dc.contributor.buuauthorCeyhan, Şenay Savaş
dc.contributor.buuauthorAlıcı, Sezin
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0003-4345-8313
dc.contributor.orcid0000-0002-4288-2836
dc.date.accessioned2023-07-06T07:51:03Z
dc.date.available2023-07-06T07:51:03Z
dc.date.issued2022-11-02
dc.description.abstractBu araştırma, Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesinde kaynaştırma öğrencilerine çalgı eğitimi veren öğretmenlerinin karşılaştıkları zorlukları incelemek, öğretmenlerin yaşadığı sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma nitel bir araştırma olup, verilerin toplanmasında nitel çalışmalarda en çok kullanılan yöntemlerden görüşme tekniği türlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularını elde edebilmek amacı ile araştırmacılar tarafından hazırlanmış 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve katılımcıların bu soruları yanıtlaması istenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin lisans eğitimleri süresince özel eğitim dersi almadıkları, kaynaştırma öğrencilerine yönelik ayrı bir öğretim programına ihtiyaç duyulduğu, okullarda özel eğitim mezunu öğretmenlerin olması gerektiği ve kaynaştırma öğrencilerinin tanılarının daha ayrıntılı bir şekilde koyularak rapor şeklinde öğretmene sunulması gerektiği, çalgı eğitiminde izlenecek yöntemlerin uzman hocalar tarafından geliştirilmesi böylece kaynaştırma öğrencilerinin eğitim faaliyetlerine yönelik çalışmaların daha verimli bir şekilde yürütülebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research was carried out in order to examine the difficulties faced by the teachers who give instrument training to the mainstreaming students at Bursa Zeki Müren Fine Arts High School, to identify the problems experienced by the teachers and to offer solutions. This research is a qualitative research and semi-structured interview technique, which is one of the most used methods in qualitative studies, was used to collect data. In order to obtain the research data, a semistructured interview form consisting of 10 questions was prepared by the researchers and the participants were asked to answer these questions. As a result of the research, it was concluded that most of the teachers did not have special education for mainstreaming students during their undergraduate education, there should be specialist teachers who graduated from special education in schools. It has been concluded that the diagnosis of Mainstreaming students should be put in more detail and presented to the teacher in the form of a report, the methods for instrument training could be developed by expert teachers so that studies on the educational activities of mainstreaming students can be carried out more efficiently.
dc.identifier.citationCeyhan, Ş. S. ve Alıcı, S. (2023). ''Güzel sanatlar lisesinde çalgı eğitimi alan kaynaştırma öğrencilerine ilişkin öğretmen görüşleri (Bursa ili örneği)''. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(44), 133-149.
dc.identifier.doi10.21550/sosbilder.1177590
dc.identifier.endpage149
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.issn2564-6834
dc.identifier.issue44
dc.identifier.startpage133
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.1177590
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2660330
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/33175
dc.identifier.volume24
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKaynaştırma öğrencileri
dc.subjectÖzel gereksinimli bireyler
dc.subjectMüzik eğitimi
dc.subjectÇalgı eğitimi
dc.subjectMainstreaming students
dc.subjectIndividuals with special needs
dc.subjectMusic education
dc.subjectInstrument education
dc.titleGüzel sanatlar lisesinde çalgı eğitimi alan kaynaştırma öğrencilerine ilişkin öğretmen görüşleri (Bursa ili örneği)
dc.title.alternativeTeacher’s opinions on the mainstreaming students taking instrument training at fine arts high school (case of Bursa)
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
24_44_9.pdf
Boyut:
716.96 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama