Yayın:
Kurumsal itibar ölçümlendirme yaklaşımları üzerine yazınsal bir inceleme

dc.contributor.buuauthorÇiftçioğlu, B. Ayden
dc.contributor.buuauthorGök, Benan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-30T11:48:49Z
dc.date.available2019-12-30T11:48:49Z
dc.date.issued2017-09-08
dc.description.abstractİşletmeler açısından önemli bir soyut varlık olarak değerlendirilen kurumsal itibar, kurumlara pek çok açıdan faydalar yaratmakta, pek çok yazar tarafından örgütsel açıdan yönetilmesi gereken bir kurumsal özellik olarak değerlendirilmektedir. Ancak kurumsal itibarın nasıl oluştuğu ve tanımlandığı kadar nasıl yönetilmesi gerektiği de önemli bir yazınsal sorundur. İlgili yazında kurumsal itibarın işletmeler açısından sağladığı faydalara ilişkin birçok söylem olmasına rağmen, söz konusu kaynağın varlığını devam ettirmesi için nasıl ve ne tür bir ölçümleme yönteminin tercih edilmesi gerektiği konusunda yeterli sayıda çalışma bulunmamaktadır. Bu kısıttan hareket ile çalışmada Uludağ Üniversitesi kütüphanesinin aboneliği bulunan veri tabanlarına “İtibar, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Ölçümü, Reputation Models, Reputation Management” anahtar kelimeleri ile girildiğinde arama motoru tarafından önerilen 56 makale üzerinde yürütülen bir içerik analizi vasıtasıyla, kurumsal itibarın ölçümlendirilmesinde araştırmacılar tarafından tercih edilen ölçümleme yöntemlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma bulguları incelenen makalelerde ağırlıklı olarak Fortune Mac ölçeğini ya da bu ölçeğin parametrelerine dayandırılan ölçümleme araçlarını tercih edildiğini ve yüzde 20 oranında ise araştırmacıların kurumsal itibarı oluşturan unsurlara dayanarak geliştirdikleri özgün ölçümleme araçlarını kurumsal itibarı ölçümlemek maksadıyla kullandıklarını göstermektedir. Bu çalışmada elde edilen bulgular kapsamında, bu alanda çalışmak isteyen araştırmacılara yazınsal anlamda ışık tutacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractIn related literature corporate reputation defined as important intangible assets of companies that gained several benefits to organizations where concepts thought as important features’ of organizations that must be managed by organizations. Although there is a lot of debates about the utility of enterprise reputation in the related literature, there are not enough studies on how and what kind of measurement method should be preferred in order to maintain the existence of this source. The limitations of related literature this study consist on to examine the measurement methods preferred by the researchers in measuring the corporate reputation. Based on this aimed study investigate 56 articles which were suggested by the search engine of Uludag University Library was entered with the keywords “Reputation, Corporate Reputation, Measurement of Corporate Reputation, Reputation Models, Reputation Management”. Findings showed that authors were mostly chosen the Fortune Mac scale or the measurement tools based on the parameters of this scale and 20 percent of the researchers used the original measurement tools that they developed based on the elements constituting the corporate reputation in order to measure corporate reputation. It is thought that the findings obtained within the scope of the research will shed light on the researcher who wants to work in the corporate reputation.
dc.identifier.citationÇiftçioğlu, B. A. ve Gök, B. (2015). "Kurumsal itibar ölçümlendirme yaklaşımları üzerine yazınsal bir inceleme". International Journal of Social Inquiry, 8(1), 63-78.
dc.identifier.endpage78
dc.identifier.issn1307-8364
dc.identifier.issn1307-9999
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage63
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/354752
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/4683
dc.identifier.volume8
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquiry
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİtibar
dc.subjectKurumsal itibar
dc.subjectİtibar yönetimi
dc.subjectİtibar modelleri
dc.subjectKurumsal itibar ölçümü
dc.subjectReputation
dc.subjectCorporate reputation
dc.subjectReputation management
dc.subjectReputation models
dc.subjectMeasurement of corporate reputation
dc.titleKurumsal itibar ölçümlendirme yaklaşımları üzerine yazınsal bir inceleme
dc.title.alternativeApproaches of measuring corporate reputation: A literature review
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Yönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
8_1_3.pdf
Boyut:
412.34 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama

Koleksiyonlar