Yayın:
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarının çocuk ihmali kapsamında değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorTuraşlı, Nalan Kuru
dc.contributor.authorAkbayrak, Nesrin
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-08T18:34:59Z
dc.date.available2019-12-08T18:34:59Z
dc.date.issued2018-08-08
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarının çocuk ihmali kapsamında incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Bursa ili merkez ilçelerinde (Yıldırım ve Nilüfer) bulunan farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip, iki bağımsız anaokulu, bir ilkokula bağlı anasınıfında çalışan, maksimum çeşitlilik örneklemesiyle belirlenen ve gönüllü olan altı okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Buna göre, araştırma verileri, nitel çalışmaların veri toplama tekniklerinde biri olan yarı yapılandırılmış gözlem tekniği ile elde edilmiştir. Gözlemlerde araştırmacı tarafından geliştirilen "Okul Öncesi Öğretmenlerinin İhmal Davranışlarını Belirleme Gözlem Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; okul öncesi öğretmenlerinin, sınıf yönetiminde çocuklar ile olan iletişim ve etkileşim durumlarında okulların sosyo-ekonomik düzeyleri fark etmeksizin en fazla eğitimsel ihmal, ardından sınıf yönetiminden kaynaklı aksaklıklardan kaynaklanan ihmal davranışları, fiziksel ihmal, duygusal ihmal davranışları gösterdikleri en az gözlemlenen davranışların ise tıbbi ihmal davranışları olduğu sonucu elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the communication and interaction with children in the classroom management of pre school teachers within the scope of child neglect. The study group formed 6 pre-school teachers with different socio economic levels in the central districts of Bursa province (Yıldırım and Nilüfer) in 2017-2018 academic year, working in two independent, a primary kindergarten, determined by maximum diversity sampling and volunteered. Accordingly, research data were obtained with semi-structured observation technique, one of the data collection techniques of qualitative studies. In the observations, the "Observation Form for Determining the Neglect Behavior of Preschool Teachers" developed by the researcher was used. According to the result of the study, the most educational neglect of pre-school teachers in the cases of communication and interaction with children in the classroom management , regardless of the socio-economic levels of the schools, and neglect behaviors caused by defects in classroom management, physical neglect, and emotional neglect behaviors are the least observed behaviors of medical neglect.
dc.format.extentXXII, 214 sayfa
dc.identifier.citationAkbayrak, N. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarının çocuk ihmali kapsamında değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2462
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇocuk ihmali
dc.subjectİletişim ve etkileşim
dc.subjectOkul öncesi öğretmeni
dc.subjectSınıf yönetimi
dc.subjectChild neglect
dc.subjectClassroom management
dc.subjectCommunication and interaction
dc.subjectPreschool teacher
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarının çocuk ihmali kapsamında değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of communication and interaction with children in the classroom management of preschool teachers within the scope of child neglect
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
530873.pdf
Boyut:
3.15 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama