Yayın:
Ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin yardımseverlik değerine ilişkin tutumlarına etkisi

dc.contributor.advisorŞenyurt, Seçil
dc.contributor.authorAkgül, Gönül
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-15T11:32:03Z
dc.date.available2021-01-15T11:32:03Z
dc.date.issued2019-10-18
dc.description.abstractBu araştırmada yardımseverlik değerinin işbirlikli öğrenme yöntemiyle öğretiminin öğrenci tutumlarına etkisi incelendiğinden son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda “öğrenci tanıma formu”, “yardımseverlik tutum ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinde 2017–2018 eğitim-öğretim yılında Melahat Öztoprak İmam Hatip Ortaokulu 6. sınıflarda öğrenim gören yaklaşık 100 öğrenci oluşturmaktadır. 6-G (25 öğrenci) ve 6-I (25 öğrenci) sınıfı deney grubu, 6-F (24 öğrenci) ve 6- İ (22 öğrenci) sınıfı ise kontrol grubu olarak çalışmada yer almıştır. İlgili ünite, araştırmacı v tarafından deney grubundaki öğrencilere işbirlikli öğrenme yöntemiyle, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle verilmiştir. Nicel verilerin değerlendirilmesi sürecinde, SPSS programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; deney ve kontrol grubu öğrencilerinin “yardımseverlik” değerine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Öğrencilerinin tutum puanlarının ailenin gelir durumuna ve ebeveyn eğitim durumuna göre anlamlı fark gösterdiği saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, effect of teaching value of “helpfulness” by the method of cooperative learning is examined. There fore posttest -control group model is employed. Additionally, quantitative data is supported by qualitative methods. In the quantitative dimension of the research, “student recognition form”, “Helpfulness Attitude Scale” are used. The study group consists of approximately 100 students studying in the 6th grade of Melahat Öztoprak İmam Hatip Secondary School in 2017-2018 academic year in İstanbul. 6-G vii (25 students) and 6-I (25 students), 6-F (24 students) and 6-İ (22 students) are involved in the study as the control group. The related units are given by the researcher to the students; in the experimental group by the cooperative learning method contrary to this, to the control group by the traditional method. SPSS program is used for the evaluation of quantitative data. There was no significant difference of student’ attitudes between the of the experimental and control group students regarding the value of “helfulness”. Students' attitude scores show an essential difference in pursuant of family income and education statue.
dc.format.extentXI, 112 sayfa
dc.identifier.citationAkgül, G. (2019). Ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin yardımseverlik değerine ilişkin tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15192
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİşbirlikli öğrenme
dc.subjectYardımseverlik değeri
dc.subjectSosyal bilgiler
dc.subjectCooperative learning
dc.subjectValue of helpfulness
dc.subjectSocial sciences
dc.titleOrtaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin yardımseverlik değerine ilişkin tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning method on helpfulness value on students' attitudes teaching at middle school sixth grade social studies course
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı/Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Gönül_AKGÜL.pdf
Boyut:
3.29 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama