Publication:
Okul öncesi öğretmen adaylarının çoklu zeka alanları ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.contributor.buuauthorBayındır, Merve Şen
dc.contributor.buuauthorZeteroğlu, Elvan Şahin
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı.
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Anabilim Dalı.
dc.contributor.orcid0000-0002-2297-213X
dc.contributor.orcid0000-0002-2900-7033
dc.date.accessioned2024-04-16T12:09:47Z
dc.date.available2024-04-16T12:09:47Z
dc.date.issued2023-07-31
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Elvan Şahin Zeteroğlu'un danışmanlığında Merve Şen Bayındır tarafından yazılan "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çoklu Zeka Alanları ile Yaratıcılık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.tr_TR
dc.descriptionBu çalışma, 24-26 Kasım 2021 tarihlerinde İzmir[Türkiye]’de düzenlenen 7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi‘nde bildiri olarak sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Marmara bölgesindeki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde eğitim gören okul öncesi lisans öğrencilerinin farklı değişkenlere göre yaratıcılıkları ve çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkiyi incelemektir. 2020-2021 Eğitim öğretim yılında, öğrenim gören tüm okul öncesi öğretmen adayları çalışmanın evrenini oluşturmuştur. Tam sayım yöntemi ile 489 okul öncesi öğretmen adayına ulaşılmıştır. Araştırmada katılımcılara Çoban (1999) tarafından dilimize uygun hâle getirilen “Ne Kadar Yaratıcısınız?” (How Creative Are You?) adlı ölçek, Saban'ın (2001) hazırladığı Çoklu Zekâ Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu verilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS ile çözümlenmiştir. Araştırma neticesinde okul öncesi lisans öğrencilerinin çoklu zekâ türleri ve yaratıcılık puanları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okul öncesi lisans öğrencilerinin yaratıcılık ve çoklu zekâ alan puanlarına öğretim türünün, yer aldıkları aktivitelerin etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının sanat ve spor aktiviteleri ile ilgili olma durumunun çoklu zekâ ve yaratıcılık puanlarına etkisi yüksektir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between creativity and multiple intelligence areas ofpre school under graduate students studying at the education faculty of a state university in the Marmara region, according to different variables. In the 2020-2021 academic year, all pre-school teacher candidates formed theuniverse of the study. With the full count method, 489 pre-school teacher candidates were reached. In the study,the participants were given a scale called "How Creative Are You?" adapted to our language by Çoban (1999), Multiple Intelligence Inventory prepared by Saban (2001), and a personal information form. Quantitative dataobtained were concluded with SSPS. As a result of the research, a positive and significant relationship was foundbetween the multiple intelligence types and creativity scores of preschool undergraduate students. It wasconcluded that the type of instruction and the activities they participated in were effective on the creativity and multiple intelligence scores of preschool undergraduate students. The effect of pre-service teachers' interest in arts and sports activities on multiple intelligence and creativity scores is high.en_US
dc.identifier.citationBayındır, M. Ş. ve Zeteroğlu, E. Ş. (2023). Okul öncesi öğretmen adaylarının çoklu zeka alanları ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 417-452.tr_TR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.19171/uefad.1193281
dc.identifier.endpage452
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage417
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2725542
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/79648/1193281
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/41120
dc.identifier.volume36
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu zekâtr_TR
dc.subjectOkul öncesitr_TR
dc.subjectOkul öncesi aday öğretmenitr_TR
dc.subjectYaratıcılıktr_TR
dc.subjectMultiple intelligencesen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectPreschool teacher candidateen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının çoklu zeka alanları ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between multiple intelligence areas and creativity levels of preschool teacher candidatesen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublicationen_US

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
36_2_2.pdf
Size:
1.39 MB
Format:
Adobe Portable Document Format