Publication:
Binek araç gündüz farının modal parametrelerinin belirlenmesi ve sonlu elemanlar modelinin güncellenmesi

dc.contributor.authorEdiz, Barış
dc.contributor.buuauthorÇetin, Sevda Telli
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesi
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-17T05:26:33Z
dc.date.available2020-08-17T05:26:33Z
dc.date.issued2017-07-11
dc.description.abstractÇalışmanın amacı bir binek araç gündüz farının modal parametrelerinin belirlenmesi ve sonlu elemanlar modelinin güncellenmesidir. Titreşen sistemlerde, Rayleigh oransal sönüm öngörüsü ile farklı doğal frekanslar için sönüm oranları tahmin edilebilmektedir. Bu çalışmada üretimde var olan bir gündüz farı üzerinde yapılan testlerle Rayleigh oransal sönüm katsayıları belirlenmiş ve sonlu elemanlar modelinde bu katsayılar kullanılarak doğrulama yapılmıştır. Böylece sonlu elemanlar dinamik yapısal analizlerinden gerçeğe daha yakın sonuçlar elde edilmesi hedeflenmiştir. Yapılan çalışmada rezonans tarama testleri ile belirlenen bir nokta üzerinden gündüz farının ivme frekans cevabı ölçülmüş ve bir tek serbestlik dereceli modal analiz metodu olan tepe tutma metodu ile modal parametreler belirlenmiştir. Modal parametreler belirlenirken Rayleigh oransal sönüm öngörüsüyle sönüm kütle matrisi ve katılık matrisi çarpanları (sırasıyla α ve β) hesaplanmıştır. Bu sabitler sonlu elemanlar modelinde kullanılarak harmonik ivme cevap analizi yapılmış ve test sonucu elde edilen cevap fonksiyonu ile karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractMain aim of this study is the determination of modal parameters of a Day Time Running Light (DRL) and update of Finite Element (FEA) model. By the assumption of Rayleigh proportional damping, damping ratio for all natural modes of the structure can be anticipated with good accuracy. In this study, by performing harmonic sweep test on a real structure, Rayleigh proportional damping matrix multipliers have been determined and by application of these constants on FEA model, a validation study has been performed. As a result, it is expected to get realistic results from the vibration durability FEA’s. In this study, on a determined point of DRL housing, during resonance search test, acceleration frequency response has been measured and by the assumption of SDOF modal analysis Peak Picking Method, modal parameters of the structure have been determined. By the assumption of Rayleigh proportional damping; damping mass matrix and stiffness matrix multipliers (α and β) have been calculated. Harmonic Response FEA has been performed by the application of these constants and the result FRF has been compared with the one measured during test.
dc.identifier.citationEdiz, B. ve Çetin, S. T. (2017). "Binek araç gündüz farının modal parametrelerinin belirlenmesi ve sonlu elemanlar modelinin güncellenmesi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 22(3), 1-10.
dc.identifier.endpage10
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/367225
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12251
dc.identifier.volume22
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationSanayi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOtomotiv aydınlatma
dc.subjectOtomotiv gündüz farı
dc.subjectModal analiz
dc.subjectRezonans tarama
dc.subjectSonlu elemanlar modeli güncelleme
dc.subjectRayleigh oransal sönüm öngörüsü
dc.subjectAutomotive lighting
dc.subjectDay time running light (DRL)
dc.subjectModal analysis
dc.subjectResonance search
dc.subjectFinite element model update
dc.subjectRayleigh proportional damping assumption
dc.titleBinek araç gündüz farının modal parametrelerinin belirlenmesi ve sonlu elemanlar modelinin güncellenmesi
dc.title.alternativeDetermination of modal parameters of a day time running light and finite element model update
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
22_3_1.pdf
Size:
1.14 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: