Publication:
Exploring the challenges and coping strategies of subsaharan african students in Turkey

dc.contributor.buuauthorMusizvingoza, Ronald
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.departmentSosyoloji Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0003-0313-5907
dc.date.accessioned2021-04-12T07:58:02Z
dc.date.available2021-04-12T07:58:02Z
dc.date.issued2020-07-18
dc.description.abstractThe experiences of African students in Turkey may be different from other international students due to their distinct identities. This qualitative study explores the challenges faced by international students from Sub Saharan Africa in Turkey and their coping strategies. Data were drawn from 17 postgraduate students from Africa studying in Istanbul through semi-structured in-depth interviews. Findings show that students faced a range of sociocultural, personal, psychological and academic challenges. Experiences of students were shaped by assumptions and stereotypes about their race/ethnicity, nationality, gender and background. While the findings show that students experience challenges, they also demonstrate how they have developed agency and become resilient through resisting marginalization experiences. Findings from this study have policy implications considering the current internationalization efforts of higher education in Turkey.
dc.description.abstractTürkiye’deki Afrikalı öğrencilerin deneyimleri, belirgin kimlikleri nedeniyle diğer uluslararası öğrencilerden farklı olabilir. Bu nitel çalışma, Sahra Altı Afrika'dan gelen uluslararası öğrencilerin Türkiye’de karşılaştıkları zorlukları ve bu zorluklarla baş etme stratejilerini keşfetmektedir. Veriler, yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yoluyla İstanbul'da okuyan lisansüstü 17 Afrikalı öğrenciden elde edilmiştir. Bulgular; öğrencilerin çeşitli sosyo-kültürel, kişisel, psikolojik ve akademik zorluklarla karşı karşıya olduklarını göstermektedir. Öğrencilerin deneyimleri ırk, etnik köken, milliyet, cinsiyet ve özgeçmişlerine dayalı varsayımlar ve stereotiplerle şekillenmektedir. Bulgular öğrencilerin zorluklarla karşılaştıklarını gösterirken, aynı zamanda bu marjinalleştirme faaliyetlerine karşı dirençli hale geldiklerini ve bu direnci nasıl geliştirdiklerini de ortaya çıkarmaktadır. Türkiye’deki yükseköğretimin uluslararasılaşmasındaki mevcut çabalar göz önünde bulundurularak, çalışmadan elde edilen bulgular politik çıkarımlarla desteklenmiştir.
dc.identifier.citationMusizvingoza, R. (2020). "Exploring the challenges and coping strategies of subsaharan african students in Turkey". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 587-611.
dc.identifier.endpage611
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage587
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/923796
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.672263
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19389
dc.identifier.volume33
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectInternational students
dc.subjectAfrica
dc.subjectTurkey
dc.subjectİntersectionality
dc.subjectChallenges
dc.subjectUluslararası öğrenciler
dc.subjectAfrika
dc.subjectTürkiye
dc.subjectKesişimsellik
dc.subjectZorluklar
dc.titleExploring the challenges and coping strategies of subsaharan african students in Turkey
dc.title.alternativeSahra altı afrikalı öğrencilerin Türkiye'de karşılaştıkları zorlukları ve baş etme stratejilerini keşfetme
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesi/Sosyoloji Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
33_3_1.pdf
Size:
448.66 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: