Yayın:
Koro çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin okul aidiyet düzeylerine etkisi

dc.contributor.advisorGül, Gülnihal
dc.contributor.authorSavaş, Bağde Yılmaz
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-08-06T09:38:49Z
dc.date.available2021-08-06T09:38:49Z
dc.date.issued2021-06-21
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokullarda eğitim gören öğrencilerle gerçekleştirilen koro çalışmalarının öğrencilerin okul aidiyet düzeylerine katkısının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Bursa’da yer alan, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilmiş ortaokul öğrencilerinden oluşan çalışma grubuyla öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir çalışma yürütülmüştür. Araştırmanın uygulama sürecinde kullanılacak olan koro repertuvarı hedeflenen yaş grubunun ses sınırları dikkate alınarak uzman görüşleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Uygulamaya geçilmeden önce deney ve kontrol grubuna Goodenow (1993a) tarafından geliştirilen ve Sarı (2015) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Okula Aidiyet Duygusu Ölçeği” uygulanmış öntest puanları hesaplanmıştır. Daha sonra belirlenen repertuvar ile 12 hafta boyunca deney grubuyla çalışılmış ve konser verilmiştir. Uygulama sonrasında iki gruba tekrar aynı test uygulanarak sontest puanları belirlenmiştir. Öntest ve sontest arasındaki değişime ilişkin olarak Wilcoxon testi ve gruplar arasındaki farkların belirlenmesinde de Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Analizler sonucunda grupların alt boyutları ile toplam puanlarındaki gelişmeleri arasında deney grubu lehine anlamlı fark (p<.05) olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this research, contribution of the choir work into the sense of school belonging among the secondary school students is aimed to be revised. Through the research, with a secondary school student group of convenience sampling from the city of Bursa in the educational year of 2018/19, an experimental research of pre and post-test control group was conducted. Repertoire to be used in the application process of the research had been formed by the experts’ opinions and by taking the voice limits of the target age group into consideration. Before the applicational process, “Sense of School Belonging Scale” developed by Goodenow (1993b) and adapted to Turkish by Sarı (2015), was applied to the experiment and control group and pre-test points were calculated. Afterwards, together with the aforementioned experimental group, there had been a collective work during 12 weeks and concerts. After the application, two groups had been given the same test and the post-test points were calculated. Wilcoxon Test was applied in relation to the change between the pre and post-tests, and also to specify the differences between the groups Mann-Whitney U test was applied. As a result of the analysis, between the sub-dimensions of the groups and the development of total points demonstrated that there was a meaningful difference (p<.05) for the benefit of experimental group.
dc.format.extentXV, 80 sayfa
dc.identifier.citationSavaş, B. Y. (2021). Koro çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin okul aidiyet düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/21366
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAidiyet
dc.subjectKoro eğitimi
dc.subjectMüzik eğitimi
dc.subjectOkul aidiyeti
dc.subjectOrtaokul
dc.subjectSense of belonging
dc.subjectChoir education
dc.subjectMusic education
dc.subjectBelonging to school
dc.subjectSecondary school
dc.titleKoro çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin okul aidiyet düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of choir works on secondary school students school belonging levels
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Bağde_YILMAZ_SAVAŞ.pdf
Boyut:
3.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama