Yayın:
Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi ile ilgili sınıf içi uygulamalarının karşılaştırılmasına yönelik bir durum çalışması

dc.contributor.authorKuzu, Kübra
dc.contributor.buuauthorDemirel, Muammer
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-10-06T07:20:30Z
dc.date.available2020-10-06T07:20:30Z
dc.date.issued2018-11-01
dc.description.abstractDeğerler eğitimi, okul öncesi çağındaki çocukların gelişimine büyük katkı sağlamaktadır. Bu nedenle değerler eğitiminin okul öncesi öğretmenlerinin görüş ve uygulamaları oldukça önemlidir. Bu araştırma, benzer özelliklere sahip iki okul öncesi öğretmenin değerler eğitimiyle ilgili düşüncelerini belirlemek, görüşlerinin sınıf içi uygulamalara yansımasını incelemek, uygulamalarındaki farklılıkları, benzerlikleri ve bunların nedenlerini ortaya koymak amacıyla yapılan nitel bir araştırmadır. Araştırma kapsamında seçilen iki öğretmenin değerler eğitimi ile ilgili görüşleri ve uygulamaları arasındaki tutarlık incelendikten sonra iki öğretmenin uygulamaları arasındaki farklılıklar, bu farklılıkların nedenleri belirlenmeye çalışılmış, geleneksel bir öğretmenin yapılandırmacı bir öğretmen olmasında ne gibi faktörlerin etkili olabileceği, bunun değerler eğitimi ile ilgili sınıf içi uygulamalara yansımasındaki rolünün tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde geleneksel yaklaşıma yakın öğretmenin mesleki gelişime kapalı olduğu, öğretmen merkezli uygulamalara yer verdiği, yapılandırmacı yaklaşıma yakın olan öğretmenin ise öğrenci merkezli uygulamalara yer verdiği, öğretmenlerin görüşleri ve sınıf içi uygulamalarının büyük oranda tutarlı olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractValues education is very useful for the students those in pre-school age therefore opinions of the pre-school teachers are very important. This is a qualitative research to clarify thoughts of two different teachers who have similarity, to investigate effect of their opinions on the practices in a class and to find out differences and similarities on the practices. After the investigation of two different teacher’s opinions and practices; similarity, differences of their practices and the reasons of these differences have been tried to figure out, it’s been aimed to find out what kind of factors are effective to make a teacher creative, who is conventional. Result of the research shows that conventional teachers are close to vocational development, they mainly care teacher based practices, however creative teachers generally care student based practices and have consistent applications.
dc.identifier.citationKuzu, K. ve Demirel M. (2018). “Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi ile ilgili sınıf içi uygulamalarının karşılaştırılmasına yönelik bir durum çalışması”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 31(2), 811-835.
dc.identifier.endpage835
dc.identifier.issn1301-3416
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage811
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/613937
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13186
dc.identifier.volume31
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDeğerler eğitimi
dc.subjectOkul öncesi öğretmenleri
dc.subjectSınıf içi uygulamalar
dc.subjectValues education
dc.subjectPre-school teachers
dc.subjectClassroom practices
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi ile ilgili sınıf içi uygulamalarının karşılaştırılmasına yönelik bir durum çalışması
dc.title.alternativeAbout the values education of preschool teachers for comparison of in-class applications a case study
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
31_2_15.pdf
Boyut:
385.5 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama