Publication:
Bursa ilinde tüketicilerin kırmızı et tüketim tercihlerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma

dc.contributor.buuauthorGÜRBÜZ, İSMAİL BÜLENT
dc.contributor.buuauthorEr, Simge
dc.contributor.buuauthorKadağan, Özgecan
dc.contributor.departmentZiraat Fakültesi
dc.contributor.orcid0000-0001-5340-3725
dc.contributor.orcid0000-0002-8011-2699
dc.contributor.orcid0000-0003-0122-4148
dc.date.accessioned2024-05-20T12:00:37Z
dc.date.available2024-05-20T12:00:37Z
dc.date.issued2023-08-01
dc.description.abstractKırmızı et, insanların hayatını sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmeleri için yeterli ve dengeli beslenme yönünden önemli bir hayvansal protein kaynağıdır. Tüketicilerin gelirleri doğrultusunda kırmızı et satın alma alışkanlıkları değişmektedir. Kırmızı et satın alımını, tazelik, lezzet, marka, kolay bulunabilirlik, ambalaj gibi faktörler yakından etkilemektedir. Bu unsurlar, tüketicinin geliri doğrultusunda esneklik gösterebilmektedir. Çalışmada tüketicilerin gelirleri doğrultusunda kırmızı et satın alma davranışlarını incelemek amaçlanmıştır. Tüketicilerin gelirlerine göre kırmızı et satın alma davranışlarının incelenmesi de diğer amaçlar arasındadır. Araştırmada, basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 433 kişi ile yüz yüze anket yapılmıştır. Veriler SPSS 28 ile analiz edilmiştir. Araştırma sorularına cevap bulmak amacıyla Frekans analizi, One-Way ANOVA ve Korelasyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketiciler kırmızı eti çoğunlukla haftada birkaç defa tüketmektedir (%49). Bu tüketiciler kırmızı eti en çok ayda birkaç defa satın almaktadır (%27). Ankete katılan bireyler öncelikli olarak tavuk (%40.9) ve sığır eti (%38.1) tercih etmektedir. Tüketicilerin küçükbaş hayvan tüketiminin oldukça az olması da kırmızı et tüketimini etkileyen bir diğer unsurdur. Gelir durumunun değişmesi, tüketicilerin satın alma sıklıklarını etkilemektedir. Özellikle 5 500 TL ve altı gelir grubu ile diğer gelir grupları arasında farklılıklar mevcuttur. Araştırmaya katılan tüketicilerin gelirleri arttıkça kırmızı et satın alırken tercih ve beklentileri de farklılaşma eğilimi göstermektedir. Gelirleri artan tüketiciler daha lüks markalara ve ambalajlara yönelmektedir. Bursa’da kırmızı et satın alma sıklığının artırılması için tüketiciler küçükbaş hayvanların besin ve sağlık yönünden olumlu katkısı konusunda bilgilendirilmelidirler. Ayrıca, üreticilere ve girdi temin edenlere daha fazla destek verilerek kırmızı et yetiştiricileri teşvik edilebilir.
dc.description.abstractRed meat is one of the important animal protein sources that are included in an adequate and balanced diet for people to continue their lives in a healthy way. The frequency of purchasing red meat changes in line with the income of the consumers. Factors affecting the purchase of red meat; freshness, taste, brand, easy availability and packaging. These factors can show flexibility in line with the incomes of consumers. In the study, it is aimed to examine the red meat purchasing behavior of consumers in line with their income. Expected characteristics and consumption preferences of consumers while purchasing red meat according to their income are among other purposes. In the research, a face-to-face survey was conducted with 433 people determined by simple random sampling method. Data were analyzed with SPSS 28. Frequency analysis, One-Way ANOVA and Correlation analysis were applied to find answers to the research questions. According to the results of the research, consumers mostly consume red meat several times a week (49%). These consumers mostly buy red meat a few times a month (27%). Individuals participating in the survey primarily prefer chicken (40.9%) and beef (38.1%). The low consumption of sheep and goats is another factor affecting the consumption of red meat. The change in income status affects the purchasing frequency of consumers. There are differences between income groups of 5 500 TL and below and other income groups. As the income of the consumers participating in the research increases, the characteristics they expect when purchasing red meat and the differentiation of their consumption preferences is another result. Consumers with increasing incomes tend to turn to more luxury brands and packaging. In order to increase the frequency of purchasing red meat in Bursa, consumers should be informed about the positive contribution of small cattle in terms of nutrition and health. In addition, red meat breeders can be encouraged by giving more support to producers and input suppliers.
dc.identifier.citationGürbüz, İ. B. vd. (2023). ''Bursa ilinde tüketicilerin kırmızı et tüketim tercihlerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma''. Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 37(2), 365-386.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20479/bursauludagziraat.1246716
dc.identifier.endpage386
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage365
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2934828
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/bursauludagziraat/issue/81207/1246716
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/41489
dc.identifier.volume37
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDengeli beslenme
dc.subjectGelir durumu
dc.subjectKırmızı et
dc.subjectTüketici beklentileri
dc.subjectTüketim tercihleri
dc.subjectBalanced diet
dc.subjectIncome status
dc.subjectRed meat
dc.subjectConsumer expectations
dc.subjectConsumption preferences
dc.titleBursa ilinde tüketicilerin kırmızı et tüketim tercihlerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the determination of consumers’ red meat consumption preferences in Bursaen
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentZiraat Fakültesi
relation.isAuthorOfPublication887b7c70-d321-4ad6-8c91-76fc749df9d8
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery887b7c70-d321-4ad6-8c91-76fc749df9d8

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
37_2_4.pdf
Size:
604.55 KB
Format:
Adobe Portable Document Format