Publication:
İman öğretilebilir (mi?) James Michael Lee’nin sosyal bilimsel din öğretim yaklaşımı bağlamında bir inceleme

dc.contributor.authorKızıltan, Gurbet
dc.contributor.buuauthorGündüz, Turgay
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-8019-4009
dc.date.accessioned2022-07-19T06:10:42Z
dc.date.available2022-07-19T06:10:42Z
dc.date.issued2021-12-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, din eğitiminin önemli konularından biri olan imanın öğretilebilir olup olmadığı meselesine Amerikalı din eğitim bilimci James Michael Lee’nin sosyal bilimsel din öğretimi yaklaşımı çerçevesinde açıklık getirmektir. Makalede öncelikle Lee’nin iman, öğrenme, öğretme kavramlarına ilişkin tanımları ve Tanrı anlayışı incelenmekte daha sonra teolojik yaklaşım savunucularının imanın öğretilemez olduğuna ilişkin görüşleri irdelenmekte, son olarak Lee’nin imanın öğretilebilir olduğuna dair argümanları ortaya konmaktadır. Araştırma neticesinde, imanın öğretilebilir veya öğretilemez olduğu yönündeki farklı iddiaların temelinde öğrenme, öğretme, iman gibi belli başlı terimlere taraflarca yüklenen anlam ile insan ve âlem ile ilişkisi bağlamında Tanrı anlayışının etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to clarify the issue of whether faith can be taught, which is one of the important issues of religious education as a discipline, within the framework of James Michael Lee's social scientific approach to religious instruction. In the article the authors, first, examine basic concepts of Lee’s social scientific approach such as faith, learning, teaching, and the understanding of God, and then, investigate the views of the theological approach advocates that faith cannot be taught. Finally, the article elaborates Lee’s view that faith can surely be taught from the perspective of social scientific religious instruction. The article concludes that some meanings attached by the parties to the main concepts such as faith, learning, and teaching and to God understanding in the context of His relationship with the human being and the world are the determinants in the emergence of different claims that faith can be taught or not.
dc.identifier.citationGündüz, T. ve Kızıltan, G. (2021). "İman öğretilebilir (mi?) James Michael Lee’nin sosyal bilimsel din öğretim yaklaşımı bağlamında bir inceleme". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 30(2), 361-387.
dc.identifier.endpage387
dc.identifier.issn1301-3394
dc.identifier.issn2667-680X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage361
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.51447/uluifd.938045
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1771259
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27838
dc.identifier.volume30
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationSanayi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal bilim
dc.subjectDin eğitimi
dc.subjectDin öğretimi
dc.subjectİman öğretimi
dc.subjectTanrı’nın lütfu
dc.subjectJames Michael Lee
dc.subjectSocial science
dc.subjectReligious education
dc.subjectReligious instruction
dc.subjectTeaching faith
dc.subjectGod’s grace
dc.titleİman öğretilebilir (mi?) James Michael Lee’nin sosyal bilimsel din öğretim yaklaşımı bağlamında bir inceleme
dc.title.alternativeCan faith be taught? A study in the context of James Michael Lee’s social scientific approach to religious instruction
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi/Felsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
30_2_2.pdf
Size:
576.21 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: