Publication:
Görsel sanatlar dersinde Cumhuriyet sonrası sanat akımlarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri

dc.contributor.advisorTetikci, İsmail
dc.contributor.authorAydın, Berzehan
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentResim-İş Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-1535-3592
dc.date.accessioned2024-12-26T11:44:44Z
dc.date.available2024-12-26T11:44:44Z
dc.date.issued2024-09-05
dc.description.abstractBatılı sanat akımlarının Türk sanat eğitimine olan etkileri; dönemlerin sanat anlayışı, sanatçıların çalışmaları ve eğitim programlarına yansımaları üzerinden incelenmiştir. Bu etkiyle, çeşitli eğitim kurumlarında ve farklı kademelerde görsel sanatlar eğitimi veren öğretmenlerin görüşleri ile öğrencilerin bu yansımalar hakkındaki yaklaşımlarını keşfetmek amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmanın çalışma grubunu Bursa ili içinde devlet okulu, özel okul, güzel sanatlar lisesi ve sanat merkezi gibi farklı kurumlarda görev yapan ve mesleklerinin 1. 6. 14. 18. ve 23. yılında olan, bu sebeple de çeşitli mesleki tecrübeye sahip olduğu düşünülen görsel sanatlar öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplamak üzere görsel sanatlar öğretmenleriyle görüşme yapmak ve görüşmeleri analiz etmek sebebiyle nitel araştırma yöntemine başvurulmuştur. Araştırmanın deseni, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak belirlenmiştir. Durum çalışması kapsamında araştırmada farklı eğitim kurumlarında görev yapan ve farklı mesleki tecrübeye sahip görsel sanatlar öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş olup, bu anlamda bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna uygulanan görüşmeler, bu araştırmanın temel veri kaynağı olarak belirlenmiştir ve verilerin analizi ve yorumlanmasında betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda “Öğretmen Görüşleri”, “Uygulama”, “Anlatım” ve “Öğrenci Yaklaşımları” olmak üzere dört temaya ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına göre görsel sanatlar eğitiminde sanat akımlarının öğretilmesi çalışma grubu tarafından gerekli görülmekle birlikte; farklı öğretim yöntemleri, çeşitli materyaller kullanıldığında da öğrencilerin derse karşı tutumlarında olumlu yaklaşımların olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra çalışma grubu içerisinde özel okul ve devlet okulunda görev yapan görsel sanatlar öğretmenlerinin zaman kısıtlılığı açısından yetersizlikleri olduğu söz konusudur.
dc.description.abstractThe effects of Western art movements on Turkish art education have been examined through the understanding of art in different periods, the works of artists, and their reflections in educational programs. With this effect, the aim has been to explore the views of teachers providing visual arts education at various educational institutions and levels, as well as the students' approaches to these reflections. For this purpose, the study group consists of teachers working in various institutions such as public schools, private schools, fine arts high schools, and art centers within the Bursa province. These teachers are in their 1st, 6th, 14th, 18th, and 23rd years of their careers, and are therefore considered to possess a range of professional experience. Qualitative research methods were employed in order to conduct interviews with visual arts teachers and analyze the interviews. The research design has been determined as a case study within the qualitative research methods. A holistic multiple-case design has been used. Interviews have been identified as the primary data source for this research, and descriptive analysis methods have been used for data analysis and interpretation. As a result of the analyses, four themes were identified: 'Teacher Opinions,' 'Implementation,' 'Narration,' and 'Student Approaches. According to the findings of the research, teaching art movements in visual arts education is considered necessary by the study group. The students' interest in the class increased when different teaching methods and various materials were used. However, the visual arts teachers working in private and public schools within the study group have time constraints.
dc.format.extentXVII, 91 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/49207
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSanat tarihi
dc.subjectTürk resim sanatı
dc.subjectNitel araştırma
dc.subjectArt history
dc.subjectQualitative research
dc.subjectTurkish visual arts
dc.titleGörsel sanatlar dersinde Cumhuriyet sonrası sanat akımlarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher opinions on the use of post-republic art movements in visual arts education
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Berzehan_Aydin.pdf
Size:
5.01 MB
Format:
Adobe Portable Document Format