Publication:
Sosyal nedene dayalı pazarlama kavramı; Türk işadamı ve yöneticilerin konuya ilişkin algılamalarını belirlemeye yönelik ampirik bir analiz

dc.contributor.buuauthorAltıntaş, M. Hakan
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.departmentİşletme Bölümü
dc.date.accessioned2021-03-14T14:04:49Z
dc.date.available2021-03-14T14:04:49Z
dc.date.issued2004
dc.description.abstractSosyal bir neden veya sorun çoğu işletmeler için önemli bir unsur olarak görülmektedir. Bu yaklaşım işletmelerin pazarlama faaliyetlerinde de kullanılmaktadır. Tüketicilerin satın alma ve sosyal sorumluluk bilinci bu yeni pazarlama aracının temelini oluşturmaktadır. Artık, işletmeler tüketicilerin sosyal tepkilerini yanıtlamak için yenilikçi yollar uygulamaya başlamışlardır. Bu kapsamda sosyal nedenlere dayalı pazarlama kavramı olarak açıklanan kavram sosyal sorumluluk çerçevesinde yeni bir araç olmuştur. Bu bakış açısından hareketle, Türkiye’deki işadamları ve yöneticilerin kavrama yönelik algılarını ölçmeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada web tabanlı anket kullanılmış, veriler açıklayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Araştırma neticesinde elde edilen ana boyutlar bireyci düşünme, marka tercihi yaratma ve toplumsal duyarlılıktır.
dc.description.abstractSocial causes or issues are seen as an important elements by almost all businesses. This approach is used in marketing actions recently. Buying and social responsibility consciousness of consumers is a key for this approach. Businesses have been found some creative ways to answer for consumers’social reactions. In this context, a concept that called as cause- related marketing is a new area in social responsibility frame. From this point of view, a research conducted on Turkish businessmen and managers to examine their perceptions toward causerelated marketing concept. Web-based survey was used and datas were analyzed with descriptive factor analysis. Three dimensions were identified in this research. These were care of self, brand choice and social sensitivity.
dc.identifier.citationAltıntaş, M. H. (2004). "Sosyal nedene dayalı pazarlama kavramı; Türk işadamı ve yöneticilerin konuya ilişkin algılamalarını belirlemeye yönelik ampirik bir analiz". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 135-146.
dc.identifier.endpage146
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage135
dc.identifier.urihttps://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2004_1/asl07.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17633
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal nedene dayalı pazarlama
dc.subjectSosyal sorumluluk
dc.subjectFaktör analizi
dc.subjectCause-related marketing
dc.subjectSocial responsibility
dc.subjectFactor analysis
dc.titleSosyal nedene dayalı pazarlama kavramı; Türk işadamı ve yöneticilerin konuya ilişkin algılamalarını belirlemeye yönelik ampirik bir analiz
dc.title.alternativeCause-related marketing concept; an empirical analysis on determining the perceptions of Turkish businessmen and managers
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_1_7.pdf
Size:
278.63 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: