Publication:
Çağdışı bir disiplin aracı: Dayak

dc.contributor.buuauthorNas, Recep
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-03-09T09:39:15Z
dc.date.available2021-03-09T09:39:15Z
dc.date.issued1988
dc.description.abstractOkullarımızda dayağın varlığı yadsınmaz bir gerçektir. Peki, öğretmen, öğrencisini neden dövme gereği duymaktadır ? Bir kez öğretmen de bu toplumun ürünüdür, dayak atan aileden gelmektedir. Dahası sınıflarda çeşitli etkenlerle sağlık ­iletişim etkileşim ortamı sağlanamamakta , öğrencilerle yeterince sevgi ve saygı bağı kurulmamaktadır. Disiplin, günümüzde yol göstermek ve yardım etmek anlamına gelmektedir. Bu anlamdaki disiplin "çocuk merkezli" dir, çocuk içindir. Oğretmen disiplin uygu­lamasında ne otoriter olmalı, ne de otorite boşluğu yaratmalıdır; otorite sahibi olmalıdır. Otorite sahibi öğretmen saygılıdır, anlayışlıdır. Öğrencileriyle iş birliği ya­par, diyalog kurar. Güçlü ve sağlıklı kişiliğiyle, sevecen yaklaşımıyla kendiliğinden saygınlık kazanır.
dc.description.abstractLa pratique de fessee dans les ecoles primaires est un fait indeniable. On peut se poser la question suivante: Pourquoi les instituteurs sont-ils tendances a battre eurs eleves? La reponse est que ces instituteurs eux memes sont issus de cette meme societe et des familles ou les enfants sont battus par leurs parents. Par ailleurs, pour difflrentes raisons, il deuient souvent tres difficile pour l'instituteur de creer en classe un atmosphere de communication et des rapports humains bases sur la sympathie et le respect.
dc.identifier.citationNas, R. (1988). "Çağdışı bir disiplin aracı: Dayak". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 243-248.
dc.identifier.endpage248
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage243
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17259
dc.identifier.volume3
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitimde dayak
dc.subjectÖğretmen öğrenci ilişkisi
dc.subjectBattre dans l'éducation
dc.subjectRelation enseignant-élève
dc.titleÇağdışı bir disiplin aracı: Dayak
dc.title.alternativeUn outil de discipline dépassé: Battre
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
3_1_33.pdf
Size:
1.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: