Publication:
Anaokulu, ilköğretim ve lise öğretmenlerinde mesleki tükenmişliğin bazı değişkenlere göre incelenmesi

dc.contributor.buuauthorPeker, Reşat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-06-10T07:42:03Z
dc.date.available2020-06-10T07:42:03Z
dc.date.issued2002-04-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı anaokulu, ilköğretim ve lise öğretmenlerinde mesleki tükenmişliğin okul düzeyi, cinsiyet, öğrenim düzeyi ve mesleki kıdem bakımından incelemektir. Araştırmaya 30 anaokulu, 30 ilköğretim ve 30 lise olmak üzere toplam 90 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlere “Öğretmenlik Tükenmişlik Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Veriler bağımsız t-testi ve tek-yönlü varyans analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular şunlardır: 1) Öğretmenlerin öğrenim düzeyi arttıkça tükenmişlik düzeyleri anlamlı şekilde artmaktadır. 2) Lise öğretmenleri ilköğretim ve anaokulu öğretmenlerine göre anlamlı şekilde daha fazla tükenmişlik göstermektedirler. 3)Erkek öğretmenler bayan öğretmenlere göre anlamlı şekilde daha fazla tükenmişlik göstermişlerdir. 4) Mesleki kıdem öğretmenlerin tükenmişlik puanlarında anlamlı bir farka neden olmamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the burnout levels of preschool, elementary and high school teachers in terms of school levels, sex, education and careers years. Subjects were 90 teachers. There were 30 teachers from each school levels. They were given “Teacher Burnout Scale” and “Personal information Gathering Form.” Data were analyzed by independent t-test and one-way ANOVA. Findings were that: 1) As the education level of the teachers increased, their burnout scores increased significantly. 2) High school teachers’ burnout scores were significantly higher then both elementary and preschool teachers. 3) Burnout scores of male teachers were significantly higher than female teachers. 4) Career years of teachers were not a significant factor in their burnout scores.
dc.identifier.citationPeker, R. (2002). "Anaokulu, ilköğretim ve lise öğretmenlerinde mesleki tükenmişliğin bazı değişkenlere göre incelenmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 319-331.
dc.identifier.endpage331
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage319
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152257/5000138064.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11084
dc.identifier.volume15
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTükenmişlik
dc.subjectÖğretmen tükenmişliği
dc.subjectBurnout
dc.subjectTeacher burnout
dc.titleAnaokulu, ilköğretim ve lise öğretmenlerinde mesleki tükenmişliğin bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of professional burnout in kindergarten, primary and high school teachers according to some variables
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
15_1_21.pdf
Size:
214.43 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: