Publication:
An analysis of factors that influence turkish EFL learners attitudes toward english language

dc.contributor.advisorGenç, Zübeyde Sinem
dc.contributor.authorGörgün, Fulya
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-28T11:57:49Z
dc.date.available2019-11-28T11:57:49Z
dc.date.issued2013-05-07
dc.description.abstractYüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda hazırlık sınıfında okumakta olan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı olan tutumlarını etkileyen faktörler araştırılmaktadır. Öğrencilerin tutumlarını etkileyen faktörler; motivasyon türleri, cinsiyet, öğrencilerin bölümleri, başarıları ve ailelerinin tutumlarından oluşmaktadır. Çalışmadaki veriler iki araç ile toplanmıştır:Tutum Anketi, Görüşme Soruları. Toplanan verinin analizini yapmak için, açıklayıcı istatistik analizleri, t testleri, regresyon analizleri kullanılmıştır Öğrencilerin dile karşı tutumları, öğrenme sürecini etkileyen ciddi bir etkendir. Çalışmanın amacı, İngilizce öğrenen hazırlık sınıfı öğrencilerinin tutumlarının incelenmesi, onların hangi faktörlerden ne derecede etkilendiğini ortaya çıkarmış ve bu çalışma daha iyi bir dil öğretimi için yabancı dil eğitimcilerine ışık tutmayı hedeflemiştir.
dc.description.abstractThis study focuses on Uludağ University School of Foreign language students' attitudes toward learning English as well as investigating the influence of their attitudes on their intrinsic motivation, gender, instrumental motivation, learners' fields of study at university, parental involvement and achievement. The questionnaire and interview results indicated that the participants' instrumental and intrinsic motivations were at moderate level while the mean of parental involvement was found at a high level. It is also shown that participants' attitude changes according to their gender, fields of study and learners' achievement. Alternative solutions at individual and institutional levels have been proposed in order to develop more favorable attitudes, and prevent the generalization of stereotypes.
dc.format.extentXVI, 83 sayfa
dc.identifier.citationGörgün, F. (2013). An analysis of factors that influence turkish EFL learners attitudes toward english language. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1963
dc.language.isoen
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTutum
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectİngilizcedeki başarı
dc.subjectCinsiyet farklılıkları
dc.subjectBölümler
dc.subjectAttitude
dc.subjectMotivation
dc.subjectAchievement in English
dc.subjectGender differences
dc.subjectFields of study
dc.titleAn analysis of factors that influence turkish EFL learners attitudes toward english language
dc.title.alternativeİngilizce öğrenen Türk öğrencilerin İngilizce diline karşı tutumlarını etkileyen faktörlerin analizi
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
333893.pdf
Size:
19.94 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: