Yayın:
Derinleştirme aşamasına yönelik geliştirilen kılavuzun öğrencilerin kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilmelerine etkisi

dc.contributor.authorNas, Sibel Er
dc.contributor.buuauthorÇepni, Salih
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2020-09-25T07:43:19Z
dc.date.available2020-09-25T07:43:19Z
dc.date.issued2016-04-09
dc.descriptionBu çalışma, Sibel Er Nas tarafından Prof. Dr. Salih Çepni danışmanlığında tamamlanan “Madde ve Isı Ünitesindeki Kavramların Günlük Hayata Transfer Edilmesinde Derinleştirme Aşamasına Uygun Kılavuz Hazırlamak ve Etkililiğini Değerlendirmek” başlıklı doktora tezinin bir bölümünden üretilmiştir.
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, “Madde ve Isı” ünitesindeki kavramların günlük hayata transfer edilmesinde derinleştirme aşamasına uygun kılavuz hazırlamak ve bu kılavuzun öğrencilerin kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilmelerine yönelik etkisini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 6. sınıfta öğrenim gören 67 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veriler “Madde ve Isı Ünitesi Günlük Yaşamla İlişkilendirme Testi” ile elde edilmiştir. Elde edilen nicel veriler; Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U-Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan uygulamalar sonrasında uygulanan kılavuzun deney grubu öğrencilerinin kavramları günlük yaşamları ile ilişkilendirmelerinde anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a guide material about elaborate stage in transferring concepts to daily life in "Matter and Heat" unit and to investigate the effects of this guide material on students’ associating concepts with daily life. Semiexperimental research design was used in this study. The sample consisted of 67 sixth grade students. Data obtained from "Matter and Heat Unit Daily Life Associating Test". The quantitative data were analyzed with Wilcoxon Signed Rank Test and Mann Whitney U-Test. At the end of applications, it is determined that prepared guide material made statistically significant difference in experiment group students’ associating concepts with daily life.
dc.identifier.citationNas, S.E. ve Çepni S. (2016). “Derinleştirme aşamasına yönelik geliştirilen kılavuzun öğrencilerin kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilmelerine etkisi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 29(2), 255-277.
dc.identifier.endpage277
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage255
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/264329
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12908
dc.identifier.volume29
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMadde ve ısı
dc.subjectDerinleştirme aşaması
dc.subjectGünlük yaşamla ilişkilendirme
dc.subjectMatter and heat
dc.subjectElaborate stage
dc.subjectAssociating with daily life
dc.titleDerinleştirme aşamasına yönelik geliştirilen kılavuzun öğrencilerin kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilmelerine etkisi
dc.title.alternativeEffectiveness of the guide materials based on elaborate stage on students’ associating concepts with daily life
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
29_2_4.pdf
Boyut:
492.47 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama