Publication:
Hemşirelik öğrencilerine eğitimleri sırasında öğretilen asepsi uygulamalarının covid -19 pandemi dönemindeki bireysel uygulamalarına etkisi

dc.contributor.authorDalkızan, Vahit
dc.contributor.buuauthorSerpici, Ayşe
dc.contributor.buuauthorAkansel, Neriman
dc.contributor.buuauthorVatansever, Nursel
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Fakültesitr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-0243-4473
dc.contributor.orcid0000-0002-1451-4761
dc.contributor.orcid0000-0002-5858-573X
dc.date.accessioned2024-05-17T07:49:00Z
dc.date.available2024-05-17T07:49:00Z
dc.date.issued2023-08-31
dc.descriptionBu çalışma, 13-16 Ocak, 2022 tarihlerinde Antalya[Türkiye]’de düzenlenen 4. Uluslararası, 12. Ulusal Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Kongresi‘nde bildiri olarak sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractHemşirelik eğitiminin bir parçası olarak klinik uygulamalara katılan hemşirelik öğrencilerinin Covid-19’da koruyucu önlemleri, bu önlemlerin doğru olarak uygulanmasını bilmesi son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerine hemşirelik eğitimi sırasında öğretilen asepsi uygulamalarının Covid-19 pandemi dönemindeki bireysel uygulamalarına (el yıkama, eldiven kullanma, maske takma) etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini çalışmaya katılmayı kabul eden 233 öğrenci oluşturdu. Veriler, Ağustos 2020 – Eylül 2020 arasında Google Form aracılığı ile anket formunun linki öğrencilerin WhatsApp gruplarında paylaşılarak toplandı. Anket formunun cevaplanması her bir öğrenci için yaklaşık 10 dakika sürdü. Veriler, Tanıtıcı Özellikler Soru Formu (10 soru) ve Asepsi Uygulamalarını Değerlendirme Formu (13 madde) ile toplandı. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesine IBM SPSS 23.0 (Statistical Package for Social Sciences) paket programı kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edildi. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,29±2,57, %81,5’i kadın ve %31,8’i pandemi başladığında ikinci sınıf öğrencisiydi. Hemşirelik öğrencilerinin, hemşirelik eğitimi sırasında öğretilen asepsi uygulamalarından Covid-19 pandemi döneminde bireysel hijyen alışkanlıklarına katkısının en fazla “maskeyi yüze takma tekniği” (9,14±1,42), en az “el antiseptiği kullanma alışkanlığı” (7,07±2,59) uygulamasında olduğu belirlendi. Kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre hijyen uygulamalarında daha dikkatli olduğu belirlendi. Hemşirelik eğitiminin bir parçası olan asepsi konusunun öğretilmesinin Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin bireysel hijyen alışkanlıklarına etkisi olduğu görüldü.tr_TR
dc.description.abstractIt is noteworthy that nursing students who participate in clinical practices as a part of nursing education know the protective measures in Covid-19 and the correct use of these these measures. The aim of this study was to determine the effect of asepsis practices taught to nursing students during their nursing education on their individual practices (washing hands, using gloves, wearing masks) during the Covid-19 pandemic. The sample of the study consisted of 233 students who agreed to participate in the study. Data were collected between August 2020 and September 2020 via Google Form which shared with WhatsApp groups of the students. Answering the questionnaire took approximately 10 minutes for each student. Data were collected by a form developed by researchers according to relevant literature. Characteristics of the students (10 questions) and Asepsis Technique Required Practices Evaluation Form (13 items). SPSS 23.0 (Statistical Package for Social Sciences) package program was used for the statistical evaluation of the data. Significance level was accepted as p<0,05. The mean age of the students participating in the study was 21,29±2,57, 81,5% were women and 31,8% were second-year students. It was determined that nursing education influenced the contribution of “wearing a mask" (9,14±1,42) at the most. The least influenced practice was “using hand antiseptic” (7,07±2,59). The female students were more careful in hygiene practices than male students. As a conclusion, it was determined that asepsis training given to nursing students have an impact upon individual hygiene habits during the Covid-19 pandemic.en_US
dc.identifier.citationSerpici, A. vd. (2023). ''Hemşirelik öğrencilerine eğitimleri sırasında öğretilen asepsi uygulamalarının covid -19 pandemi dönemindeki bireysel uygulamalarına etkisi''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 49(2), 245-253.en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32708/uutfd.1276771en_US
dc.identifier.endpage253
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage245
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uutfd/issue/79786/1276771en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3058450en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/41461en_US
dc.identifier.volume49
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.relation.collaborationSanayitr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisitr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19tr_TR
dc.subjectPandemitr_TR
dc.subjectHemşirelik öğrencileritr_TR
dc.subjectAsepsien_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectNursing studentsen_US
dc.subjectAsepsisen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerine eğitimleri sırasında öğretilen asepsi uygulamalarının covid -19 pandemi dönemindeki bireysel uygulamalarına etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe influence of asepsis practices taught to nursing students during their education on their ındividual practices during the covid-19 pandemicen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublicationen_US

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
49_2_15.pdf
Size:
2.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format