Publication:
Cumhuriyet dönemi ortaokul tarih ders kitaplarında (1931-1960) Osmanlı tarihinin yeri

dc.contributor.advisorDemirel, Fatih
dc.contributor.authorTuna, Ahmet
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2023-01-27T07:41:50Z
dc.date.available2023-01-27T07:41:50Z
dc.date.issued2022-09-30
dc.description.abstractBu çalışmada 1930’lu, 1940’lı ve 1950’li yıllarda ortaokullarda okutulan tarih ders kitaplarında Osmanlı tarihine ne şekilde yer verildiği, belirlenen dönem içinde tarih ders kitaplarında Osmanlı tarihine yaklaşımlarda değişim gözlenip gözlenmediği değişiklikler varsa değişimin niceliği ve niteliği tespit edilmeye çalışılmıştır. Tarih ders kitaplarında Osmanlı tarihine dair yaklaşımlarda zaman içerisinde değişim olduğu görülmüştür. 1950 sonrası ortaokul tarih ders kitaplarında önceki dönemlere kıyasla Osmanlı tarihine daha genişçe yer verildiği, padişahları merkeze alan bir anlatımın tercih edildiği, gerek başarıların değerlendirilmesinde gerekse özellikle XVII.yüzyıl sonrası süreçlerle ilgili değerlendirmelerde, oldukça güçlü ifadelerin kullanıldığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study attempted to determine how the Ottoman history was included in the history textbooks of the secondary schools in the 1930s, 1940s and 1950s, whether a change was observed in the specified period, and the quantity and quality of the changes, if there were any.It has been observed that there was a change in the approaches to the Ottoman history in history textbooks over time. The secondary school history textbooks after 1950 provided a wider coverage of Ottoman history compared to the prewious periods, preferring a narative centered on the sultans. This thesis determined that they used very strong expressions in the evaluation of achievements and especially the processes after the 17th Century.
dc.format.extentX, 68 sayfa
dc.identifier.citationTuna, A. (2022). Cumhuriyet dönemi ortaokul tarih ders kitaplarında (1931-1960) Osmanlı tarihinin yeri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/30686
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOrtaokul
dc.subjectTarih dersi
dc.subjectTarih öğretimi
dc.subjectTarih ders kitabı
dc.subjectOsmanlı tarihi
dc.subjectSecondary schools
dc.subjectCourse of history
dc.subjectHistory teaching
dc.subjectHistory textbooks
dc.subjectOttoman history
dc.titleCumhuriyet dönemi ortaokul tarih ders kitaplarında (1931-1960) Osmanlı tarihinin yeri
dc.title.alternativeThe reprezentation of Ottoman history in the scondary school history textbooks in Turkey (1931-1960)
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı/Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Ahmet_Tuna.pdf
Size:
1.86 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: