Publication:
Sağlık hizmetlerinde müşteri kayıp analizi: Devamlı ve kayıp hasta belirleme ölçütleri üzerine bir araştırma

dc.contributor.buuauthorKarahasanoğlu, Melih
dc.contributor.buuauthorEmel, Gül Gökay
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0001-8251-5339
dc.contributor.orcid0000-0002- 2921-1368
dc.date.accessioned2023-03-14T05:58:18Z
dc.date.available2023-03-14T05:58:18Z
dc.date.issued2022-12-22
dc.description.abstractİşletmeler süreklilikleri için yeni müşteriler edinirken, müşteri portföylerini de korumaya çalışmaktadırlar. Ağızdan ağıza pazarlamanın ve Web2 ortamlarının mutsuz-kayıp müşterilere kazandırdığı güç, Müşteri Kayıp Analizi (MKA)’nin önemini arttırmıştır. İlgili yazında MKA çalışmaları, müşteri sürekliliği bulunan sektörler için sıkça yer alırken sağlık sektörü için pek görülmemektedir. MKA’nin sağlık sektöründe yapılabilmesi için öncelikle, sağlık kuruluşlarından hizmet alanların devamlı mı yoksa kayıp hasta mı olduğunu belirleyecek ölçütler gereklidir. Bu ölçütler tanımlı ise örüntüler çıkarılıp potansiyel kayıp hastalar tahmin edilebilir ve tutundurucu faaliyetler gerçekleştirilebilir. Bu çalışmada; MKA’nin sağlık hizmetleri için uygunluğu, devamlı ve kayıp hasta ölçütlerinin nasıl belirleneceği ele alınmaktadır. Önce ilgili yazın ve bir özel sağlık kuruluşunun büyük veri tabanı incelenmiş, sonra da kuruluşun uzmanları ile yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile görüşmeler yapılmış, çocuk hastalar için devamlı ve kayıp hasta kabul edilme ölçütleri belirlenmiştir.
dc.description.abstractWhilst organizations gain new customers for their sustaianibility, they target retaining existing customer portfolios. The power of word of mouth and web2 environments made Churn Analysis more essential. Although related studies are prevalent in industries where customer continuinity is available, there isn’t much analysis in the healthcare industry. Initially, criterias for defining the patients as loyal/permanent or churned/lost are needed to have the analysis in healthcare. Once criterias are defined, possible relations, potential churns can be analyzed, forecasted and necessary retention activities can be held. In the study; whether health service recipients are accepted as customers or patients, whether churn analysis is applicable for healthcare, criterias for determining patients as loyal/permanenet and lost/churned are researched. The relevant literature and the database of a private health institution were examined. Subsequently, criterias for accepting permanent / lost patients for pediatric patients were determined by interviewing the experts with semi-structured interview method.
dc.identifier.citationKarahasanoğlu, M. ve Emel, G. G. (2022). ''Sağlık hizmetlerinde müşteri kayıp analizi: Devamlı ve kayıp hasta belirleme ölçütleri üzerine bir araştırma''. Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 41(2), 188-202.
dc.identifier.endpage202
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.issn2750-9190
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage188
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/iibfdergi/default/konu/10322
dc.identifier.urihttps://uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2022_2/asl07_20222.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/31530
dc.identifier.volume41
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMüşteri kayıp analizi
dc.subjectMüşteri tutundurması
dc.subjectSağlık hizmetleri sunumu
dc.subjectCustomer churn analysis
dc.subjectChurn customer
dc.subjectHealthcare delivering services
dc.titleSağlık hizmetlerinde müşteri kayıp analizi: Devamlı ve kayıp hasta belirleme ölçütleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeCustomer churn analysis in health care services: A study on defining the criterias for loyal and churned patients
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
41_2_7.pdf
Size:
456.85 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: