Yayın: Orkestra ı̇çin düzenlenen ı̇kı̇ türkünün Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı orkestra/oda müzı̇ğı̇ derslerı̇nde kullanılabı̇lı̇rlı̇ğı̇nı̇n ı̇ncelenmesı̇
| dc.contributor.advisor | Akbulut Demirci, Şirin | |
| dc.contributor.author | Tan, Deniz | |
| dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
| dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
| dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |
| dc.contributor.orcid | 0009-0002-7423-5948 | |
| dc.date.accessioned | 2024-12-26T11:44:43Z | |
| dc.date.available | 2024-12-26T11:44:43Z | |
| dc.date.issued | 2024-06-27 | |
| dc.description.abstract | Orkestra eğitiminin bireylere, grup içinde uyumlu çalışma, birlikte müzik yapma ve kolektif müzikal ifadeyi geliştirme imkânı sunar. Bu eğitimin, bireylerin hem kişisel müzik yeteneklerini hem de grup içindeki rollerini anlamalarını sağlar. Bu çalışmanın amacı Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarındaki öğrencilerin kendi kültürlerinin müziğini tanıması, Türk müziği eserlerini seslendirme ve orkestra/oda müziği derslerinde birlikte çalma becerilerine katkı sağlaması, Türk müziği eserlerinin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında yaygınlaştırılması ve seslendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, açıklayıcı sıralı araştırma modeli kullanılarak karma araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Bursa Uludağ Üniversitesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında orkestra/oda müziği dersini alan lisans 3 ve 4. sınıflarda ders alan öğrenciler araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel veri toplama sürecinde orkestra/oda müziği için düzenlenen türkülerin öğrencilerin müzikal becerilerini ölçme amacıyla yapılandırılmış gözlem formu kullanılarak orkestra/oda müziği dersini alan öğrenciler 8 hafta boyunca gözlemlenmiş ve veriler toplanmıştır. Nicel veriler yapılandırılmış gözlem formu ile elde edilmiş ve yüzde frekans verilerek analiz edilmiştir. Verilerin toplanmasının ardından süreçte kazanılan deneyimler ve literatür taraması doğrultusunda hazırlanan sorular kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler aracılığıyla toplanan nitel veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak bu analizler sonucunda belirli tema ve kodlara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre orkestra için düzenlenen türkülerin kullanımı öğrencilerin müzikal gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Türk ve Batı müziğinin dengeli bir şekilde öğretilmesi kültürel farkındalığı artırmakta ve öğrencilerin müzikal ifade gücünü geliştirmektedir. Uygulama sürecinde karşılaşılan zorluklar öğrencilerin teknik ve müzikal becerilerini geliştirmelerine olanak tanımakta ve performanslarını olumlu yönde etkilemektedir. Bu nedenle orkestra eğitiminde türkülere daha fazla yer verilmesi, öğrencilere zengin bir müzikal deneyim sunmakta ve onların müzikal gelişimlerini desteklemektedir. | |
| dc.description.abstract | Orchestra education offers individuals the opportunity to work harmoniously in a group, make music together and develop collective musical expression. This training enables individuals to understand both their personal musical abilities and their role in the group. The aim of this study is to help students in the Departments of Music Education to recognize the music of their own culture to contribute to their ability to perform Turkish music works and to play together in orchestra / chamber music lessons, and to popularize and perform Turkish music works in the Departments of Music Education. In the study, mixed research methods were utilized by using explanatory sequential research model. Undergraduate 3rd and 4th grade students who take the Orchestra / Chamber Music course at Bursa Uludağ University Department of Music Education constitute the study group of the research. In the quantitative data collection process of the study, students taking the orchestra/chamber music course were observed for 8 weeks using a structured observation form in order to measure the students’ musical skills of the folk songs arranged for orchestra/chamber music and data were collected. Following the data collection semi-structured interviews were conducted using questions prepared in line with the experiences gained in the process and the literature review. Quantitative data were obtained through a structured observation form and analyzed using percentages and frequencies. The qualitative data collected through the interviews were analyzed using the content analysis method and certain themes and codes were reached as a result of these analyzes. According to the results of the research, the use of folk songs organized for orchestra contributes to the musical development of students. Teaching Turkish and Western music in a balanced way increases cultural awareness and improves students’ musical expression. The difficulties encountered during the practice process allow students to improve their technical and musical skills and positively affect their performances. Therefore, to include folk songs in orchestra training provides students with a rich musical experience and supports their musical development. | |
| dc.format.extent | XV, 92 sayfa | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/49206 | |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Orkestra | |
| dc.subject | Oda müziği | |
| dc.subject | Toplu çalma | |
| dc.subject | Türkü düzenlemeleri | |
| dc.subject | Türkü düzenlemelerinin kullanımı | |
| dc.subject | Chamber music | |
| dc.subject | Ensemble playing | |
| dc.subject | Folk song arrangements | |
| dc.subject | Orchestra | |
| dc.subject | Usage of folk song arrangements | |
| dc.title | Orkestra ı̇çin düzenlenen ı̇kı̇ türkünün Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı orkestra/oda müzı̇ğı̇ derslerı̇nde kullanılabı̇lı̇rlı̇ğı̇nı̇n ı̇ncelenmesı̇ | |
| dc.title.alternative | An examination of the usability of two folk songs arranged for orchestra in Music Education Main Science branch orchestra/chamber music classes | |
| dc.type | masterThesis | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| local.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı |
Dosyalar
Orijinal seri
1 - 1 / 1
