Yayın:
Georgia State Üniversitesinde fen bilgisi öğretimi ve uygulamaları

dc.contributor.buuauthorBulunuz, Mızrap
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2020-05-02T04:29:51Z
dc.date.available2020-05-02T04:29:51Z
dc.date.issued2002-04-01
dc.description.abstractBu çalışma, araştırmacının 1999 Güz dönemi Amerika Birleşik Devletleri Georgia State Üniversitesi, İlköğretim Bölümünde fen bilgisi öğretimi dersi asistanlığı sürecindeki gözlem ve incelemeleri kapsamaktadır. Yapılan gözlemlerde, dersliklerde kürsü eksenli oturum olmayışı, öğrencilere bilgiyi kendi kendilerine ve arkadaşlarıyla birlikte üretme, keşfetme olanağı sağlamaktadır. Dersliklerin fiziki koşulları ve teknolojik donanımın yeterli olması eğitim ve öğretimin verimini artıran önemli bir öğe olmaktadır. Uygulama okullarında her öğretim üyesinin kendi dersiyle ilgili danışmanlık yapması, öğretmen adaylarına işledikleri ders hakkında daha kapsamlı dönüt alma olanağı sağlamaktadır. Fakültede öğretmen adayının başarısı vize ve final sınavlarının dışında, öğrencilerin araştırma ve uyulama yapacağı ödevler, projeler hazırlaması ve sunması şeklinde gerçekleşmektedir. Türkiye de yapılan uygulamalara, ilköğretim öğrencileri ve öğretmen adayları çok olumlu dönütler vermişlerdir. Yapılan gözlem ve incelemeler, eğitim-öğretim koşulları; öğretmen yetiştirme yöntemleri; ilköğretim okullarında uygulama; ölçme ve değerlendirme; eğitim fakültesiilköğretim okulları işbirliği; ve Türkiye’deki uygulama dönütlerinden örnekler başlıklarından oluşmaktadır.
dc.description.abstractThis study covers my observations while I was a teaching assistant for science method course in Early Childhood Department at Georgia State University in 1999. The classrooms are not pulpit centred which provide preservice teachers to work cooperativly, and explore with their classmates. Adequate physical conditions of classroom settings and technological compatibility are important factors which increase efficieny of education. In school placements, every proffessor gives feedback about their course subject. This gives important opportunity to preservice teachers to take detailed feedback about their presantations. To determine preservice teacher’s success various parameters are used such as assigments and projects. In the light of my experiences and observations, I made applications at elementary and university level. Preservice teacher and students gave positive feedback to this new application in science education. Observations and examinations include, physical conditions of education, teaching methodology, school placement, measurment and evaluation, elementary school and education faculty patnership, examples of feedback from Tukish students.
dc.identifier.citationBulunuz, M. (2002). "Georgia State Üniversitesinde fen bilgisi öğretimi ve uygulamaları". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 33-42.
dc.identifier.endpage42
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage33
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153189
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10530
dc.identifier.volume15
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYurt dışında fen eğitimi
dc.subjectOkul deneyimi
dc.subjectİlköğretim fen öğretimi
dc.subjectYaparak-yaşayarak fen öğrenme
dc.subjectScience education in abroad
dc.subjectSchool placement
dc.subjectScience education in elementary schools
dc.subjectHands-on science
dc.titleGeorgia State Üniversitesinde fen bilgisi öğretimi ve uygulamaları
dc.title.alternativeScience teaching and practices at Georgia State University
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
15_1_3.pdf
Boyut:
197.66 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama