Publication:
2017 Tarihli Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programına eleştirel yaklaşım

dc.contributor.buuauthorCemiloğlu, Mustafa
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi
dc.date.accessioned2020-10-01T10:01:00Z
dc.date.available2020-10-01T10:01:00Z
dc.date.issued2018-04-18
dc.description.abstractBu çalışmada 2017 tarihli Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı ayrıtıları ile incelenmiş ve eleştirisi yapılmıştır. Programın, iki ayrı dersi tek ders biçimine dönüştürdüğü ve öğrenci kazanımlarını yeniden düzenlediği görülmüştür. Önce programın felsefi bakış açısı irdelenmiştir. Daha sonra okuma metinlerinin ünitelendirilmesi, becerilerin ve kazanımların düzenlenmesi ile ölçme ve değerlendirme konusundaki önerileri yorumlanmıştır. Düzenlemede uzunca bir yer tutan yeterlilikler ve değerler, alanla olan ilişkileri açısından ele alınmış ve tartışılmıştır. Sonuçta da programın bütünlük taşıyıp taşımadığı değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, Turkish language and literature lesson curriculum dated 2017 is examined and criticised. It is realised that this curriculum make two different lessons into one lesson form and student achievements is regulated again. Firstly philosophical perspective of the programme is examined then reading texts and the organization of skills and students achievements, suggestions and complaints about assessment and evaluations are evaluated and this programme have integrity whether do not have integrity in itself is investigated.
dc.identifier.citationCemiloğlu, M. (2018). “2017 Tarihli Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programına eleştirel yaklaşım”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 31(1), 279-298.
dc.identifier.endpage298
dc.identifier.issn1301-3416
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage279
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/517859
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13080
dc.identifier.volume31
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTürk dili ve edebiyatı
dc.subjectÖğretim programı
dc.subjectBeceriler
dc.subjectKazanımlar
dc.subjectProgramda bütünlük
dc.subjectTurkish language and literature
dc.subjectCurriculum
dc.subjectSkills
dc.subjectAchievements
dc.subjectIntegrity in programme
dc.title2017 Tarihli Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programına eleştirel yaklaşım
dc.title.alternativeA critical approach to Turkish Language and Literature Course Syllabus Dated 2017
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentUludağ Üniversitesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
31_1_11.pdf
Size:
248.85 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
31_1_11

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: