Publication:
Klarnet icracılarının ve eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda si bemol klarnette ağızlık ve kamış kullanımı

dc.contributor.advisorÖzeke, Sezen
dc.contributor.authorCankurtaran, Hasan
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-20T10:16:26Z
dc.date.available2021-01-20T10:16:26Z
dc.date.issued2020-10-02
dc.description.abstractBu çalışmada günümüzde kullanılan klarnet ağızlıklarının ve kamışlarının klarnet icracılarının görüşleri doğrultusunda icracılar arasında ne tür farklılıklar oluşturduğunun tespit edilmesi ve bunun sonucunda si bemol klarnet icracılarına ağızlık ve kamış seçiminde yardımcı olunabilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda anket formu ile 74 si bemol klarnet icracısının ve eğitimcinin görüşlerine başvurulmuştur. Yapılan araştırmada; ağızlık ve kamış kullanımındaki öncelikler, ağızlık ve kamış seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, ağızlık ve kamış marka modeline dair öneriler, hangi ağız açıklığının ve hangi kamış numarasının neden kullanılması gerektiği, icra edilen müzik türüne göre hangi ağızlık ve kamışın kullanılabileceği, ne sıklıkla ağızlık ve kamış değiştirilmesi gerektiği yer almaktadır. Araştırma sonucunda icracıların ağızlık seçiminde özellikle kullanım rahatlığını ve entonasyon uyumunu ön plana çıkardıkları görülürken, kamış seçiminde ise kamışın ağızlıkla uyumu ve rahat ton elde edilmesi gibi etkenleri ön plana aldıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThis research aimed to identify differences among clarinet performers and trainers in their choices regarding the clarinet mouthpieces and reeds as a result of a views of clarinet performers and trainers, and as a result to provide some guidance about the selection of mouthpiece and reed for the clarinet performers. For this purpose, 74 B-flat clarinet performers and trainers were consulted with a questionnaire. The research tried to identify the priorities and considerations in the choice of mouthpiece and reed, recommendations on the model of mouthpiece and reed brand, and which mouth opening and why what number of reed should be used, and which mouthpiece and which reed can be used according to the type of music, and how often the mouthpiece and reed should be changed. As a result of the research, it is seen that the performers especially emphasize the ease of use and intonation harmony in the selection of the mouthpiece, while they prioritize the factors such as the harmony of the reed with the mouthpiece and obtaining a comfortable tone in the selection of the reeds.
dc.format.extentXVIII, 106 sayfa
dc.identifier.citationCankurtaran, H. (2020). Klarnet icracılarının ve eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda si bemol klarnette ağızlık ve kamış kullanımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15334
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSi bemol klarnet
dc.subjectB-flat clarinet
dc.subjectAğızlık
dc.subjectMouthpiece
dc.subjectReed
dc.subjectKamış
dc.titleKlarnet icracılarının ve eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda si bemol klarnette ağızlık ve kamış kullanımı
dc.title.alternativeThe use of mouthpiece and reed in b flat clarinet in accordance with the views of clarinet performers and clarinet trainers
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Hasan Cankurtaran.pdf
Size:
1.22 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: