Publication:
Découverte interactive de l’Œuvre de Zola et des courants picturaux du XIXème siècle

dc.contributor.buuauthorGökmen, Ayla
dc.contributor.buuauthorBroutin, Jonathan
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentFransız Dili Eğitimi Bölümü
dc.date.accessioned2020-09-22T13:14:56Z
dc.date.available2020-09-22T13:14:56Z
dc.date.issued2015-05-04
dc.description.abstractCette étude consiste à analyser le site internet que nous avons élaboré relatif à l’Œuvre de Zola plus particulièrement aux techniques descriptives–linguistiques et picturales- présentes dans ce roman. Cette analyse vise, de prime abord, à étudier la place de la littérature et son usage dans l’enseignement du FLE telle qu’elle est décrite dans le CECRL. La démarche suivante sera à expliciter comment les TICES nous ont permis d’intégrer des séquences didactiques en littérature dans l’enseignement du FLE selon la démarche actionnelle en rupture avec la méthode directe. Après avoir décrit et analysé différentes activités, en prenant également compte des premières impressions des utilisateurs, la recherche aboutit à démontrer comment et de quelle manière la littérature peut être vectrice du développement de la compétence interculturelle.
dc.description.abstractBu çalışma, Zola’nın “l’Œuvre” adlı romanında, döneminin sanat anlayışını -dilsel – betimleme ve resim tekniklerini kullanarak nasıl yansıttığını oluşturulan internet sitesiyle incelenmesini içermektedir. Bu incelemede önce, CECRL çerçeve programında tanımlanmış olan edebiyatın, FLE alanındaki yerini ve dil öğretimindeki kullanım gerekliliği açıklanacak, ve daha sonra BİT’in edebiyat öğretiminde Eylemsel yaklaşım yöntemine göre nasıl FLE alanına dahil olarak bütünleştiği gösterilecektir. Bu çalışma, etkinliği internet sitesinde ilk kullananların izlenimlerini de katarak, tanımlanan farklı aktivitelerin çözümlemelerini içermektedir. Böylelikle, edebiyatın kültürlerarası becerinin gelişmesindeki katkısı ve ne denli önemli bir yönlendirici etmen olduğu gösterilmektedir.
dc.description.abstractThis research consists in analyzing the web site which we developed concerning Zola’s novel named “l’Œuvre”; more particularly descriptive-linguistic and pictorial techniques in this novel. The study aims, at first sight, to study the place of the literature and its use in the teaching of FLE such as it is described in the CECRL. The following approach will be to clarify how the ICT allowed to integrate didactic sequences into literature in the teaching of FLE according to the actional approach. Having described and analyzed various activities, also by taking account of the first impressions of the users, the research demonstrates how the literature can be vector of the intercultural skills’ development.
dc.identifier.citationGökmen, A. ve Broutin J. (2015). “Découverte interactive de l’Œuvre de Zola et des courants picturaux du XIXème siècle”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28(Frankofoni Özel Sayısı), 243-257.
dc.identifier.endpage257
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.startpage243
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153557
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12843
dc.identifier.volumeFrankofoni Özel Sayısı
dc.language.isofr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectLittérature
dc.subjectFle
dc.subjectSite internet
dc.subjectCompétence interculturelle
dc.subjectEdebiyat
dc.subjectFle
dc.subjectİnternet sitesi
dc.subjectKültürlerarası beceri
dc.subjectLiterature
dc.subjectFle
dc.subjectWeb site
dc.subjectIntercultural skills
dc.titleDécouverte interactive de l’Œuvre de Zola et des courants picturaux du XIXème siècle
dc.title.alternativeXIX. yüzyıl resim akımlarının Emil Zola’nın L’ Œuvre adlı yapıtında interaktif yöntemle çözümlenmesi
dc.title.alternativeInteractive discovery of Zola’s L’ Œuvre and pictorial trends of the XIXth century
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Fransız Dili Eğitimi Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
28_Frankofoniözelsayısı_20.pdf
Size:
306.17 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: