Yayın: Kâra yönelmiş karar sistemi
Dosyalar
Tarih
Kurum Yazarları
Tokol, Tuncer
Yazarlar
Winer, Leon
Danışman
Dil
Türü
Yayıncı:
Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Özet
Pazarlama fikrinin tanıtımı ve bu fikrin hızla gelişen uygulamasından beri pazarlama yöneticileri; karmaşıklığı ve çeşitliliği artan kararlar vermek mecburiyetinde kalmaktadır. Kimyevi madde üreten bir işletmenin pazarlama yöneticisi bir tüketim malını pazara tanıtıp tanıtmamaya; bir petrol şirketinin pazarlama yöneticisi benzinin doğrudan doğruya perakendeciler yoluyla mı, yoksa dağıtıcılar yoluyla mı pazarlanacağına; ilaç yapan bir işletmenin üretim yöneticisi yeni bir mamülü nasıl fiyatlandıracağına karar vermek mecburiyetindedir.
Açıklama
A Profit - Oriented Decision System», Journal of Marketing. Vol 30 (January 1966), pp. 38 - 44
Kaynak:
Anahtar Kelimeler:
Konusu
Pazarlama, Kâra yönelmiş, Karar sistemi, İşletme
Alıntı
Winer, L. (1973). "Kâra yönelmiş karar sistemi". çev. Tuncer Tokol. Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 2(3), 1188-1204.