Publication:
Çevrimiçi eğitimde tahmin-açıklama-gözlem-açıklama yönteminin beşinci sınıf sürtünme kuvveti konusundaki kavramsal anlamaya etkisi

dc.contributor.advisorÖzer, Dilek Zeren
dc.contributor.authorAltunsoy, Elif Şeyma
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-1535-1167
dc.date.accessioned2023-09-28T08:33:58Z
dc.date.available2023-09-28T08:33:58Z
dc.date.issued2023-06-23
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, çevrimiçi eğitimde Tahmin-Açıklama-Gözlem-Açıklama yöntemine göre gerçekleştirilecek öğretimin beşinci sınıf öğrencilerinin sürtünme kuvveti konusundaki kavramsal anlama düzeylerine etkisi incelemektir. Araştırmada, karma yöntemlerden müdahale (tek grup ön test-son test) deseni içerisinde birleştirme (çeşitleme)deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 16 beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma 2021-2022 öğretim yılında çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak, Sürtünme Kuvveti Kavramsal Anlama Testi, Tahmin-Açıklama-Gözlem-Açıklama Çalışma Kâğıdı ve Tahmin-Açıklama-Gözlem-Açıklama Yöntemi Görüş Formu adı verilen üç farklı ölçme aracı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS istatistik paket programından yararlanılmış ve non-parametrik testlerden Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik ve betimsel analizinin yanı sıra frekans (f)ve yüzde (%) dağılımlarından faydalanılmıştır. Sonuç olarak, çevrimiçi eğitimde TAGA yöntemine dayalı etkinliklerin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenciler TAGA yöntemini uğraştırıcı, yorum yazmayı zor bulmalarına rağmen, konu hakkında gelişim sağladığı, yanlış bilgilerinin farkına vardığı, daha iyi anlamayı sağladığı ve eğlenceli olduğu görüşünde bulunmuşlardır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the effect of teaching to be carried out according to the Prediction-Explanation-Observation-Explanation method in online education on the conceptual understanding levels of fifth grade students about friction force. In the research, a combination (variation) design was used within the intervention (single group pre-test-post-test) design, which is one of the mixed methods. The sample of the research consists of 16 fifth grade students who have the opportunity to attend online classes in the 2021-2022 academic year. Friction Force Conceptual Understanding Test, Prediction-Explanation-Observation-Explanation Worksheet and Prediction-Explanation-Observation-Explanation Prediction-Explanation-Observation-Explanation Method Opinion Form were used as data collection tools. In the analysis of quantitative data, SPSS statistical package program was used and Wilcoxon signed-rank test, which is one of the non-parametric tests, was used. In the analysis of qualitative data, frequency (f) and percentage (%) distributions were used, as well as content and descriptive analysis. As a result, it has been determined that activities based on the PEOE method in online education have a positive effect on students' conceptual understanding. In addition, although the students found the PEOE method challenging and difficult to write comments, they thought that it provides improvement on the subject, realizes wrong information, provides better understanding and is fun.
dc.format.extentXVII, 122 sayfa
dc.identifier.citationAltunsoy, E. Ş. (2023). Çevrimiçi eğitimde tahmin-açıklama-gözlem-açıklama yönteminin beşinci sınıf sürtünme kuvveti konusundaki kavramsal anlamaya etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/34125
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇevrimiçi eğitim
dc.subjectFen bilimleri dersi
dc.subjectKavramsal anlama
dc.subjectSürtünme kuvveti
dc.subjectTahmin-açıklama-gözlem-açıklama
dc.subjectConceptual understanding
dc.subjectFriction force
dc.subjectOnline education
dc.subjectPrediction-explanation-observation-explanation method
dc.subjectScience education
dc.titleÇevrimiçi eğitimde tahmin-açıklama-gözlem-açıklama yönteminin beşinci sınıf sürtünme kuvveti konusundaki kavramsal anlamaya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of prediction-explanation-observation-explanation method in online education on the conceptual understanding of fifth-class friction force
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı/Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Elif_Şeyma_Altunsoy.pdf
Size:
3.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: