Publication:
Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik hazırlanan fen deneyleri kılavuzunun değerlendirilmesi: “madde ve değişim” örneği

dc.contributor.authorNas, Sibel Er
dc.contributor.authorÇalık, Muammer
dc.contributor.authorYılmaz, Hilal Usta
dc.contributor.authorÇoruhlu, Tülay Şenel
dc.contributor.authorAkbulut, Hava İpek
dc.contributor.authorErgül, Cevriye
dc.contributor.authorDada, Şenay Delimehmet
dc.contributor.authorKıyrak, Zeynep
dc.contributor.buuauthorÇepni, Salih
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.orcid0000-0003-2343-8796
dc.date.accessioned2021-05-21T08:06:59Z
dc.date.available2021-05-21T08:06:59Z
dc.date.issued2020-12-14
dc.descriptionBu çalışma, Trabzon Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Sibel Er Nas'in danışmanlığında Hilal Usta Yılmaz tarafından yazılan "Öğrenme güçlüğü tanılı kaynaştırma öğrencilerine yönelik hazırlanan fen deneyleri kılavuzunun değerlendirilmesi: "Madde ve değişim" örneği" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, “Madde ve Değişim” öğrenme alanı için öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik fen deneyleri kılavuzu hazırlamak, uygulamak ve bu kılavuzun öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine olan etkisini incelemektir. Özel durum yöntemi kapsamında, çalışmaya öğrenme güçlüğü yaşayan 12 öğrenci katılmıştır. Kavram testi, görüşme ve çizim testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler, tam anlama, kısmi anlama, alternatif kavrama ve anlamama kategorileri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, kılavuzun öğrencilerin madde ve değişim öğrenme alanına yönelik kavramsal anlamalarını olumlu etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin düşüncelerini çizimlerle ifade etmede daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçtan hareketle, özellikle yazma konusunda güçlük yaşayan öğrencilerin değerlendirilmesinde çizim yöntemi gibi alternatif yaklaşımların benimsenmesi önerilmektedir.
dc.description.abstractThis case study aimed to develop a guidebook on science experiments for students with learning disabilities and investigate the book’seffect on their conceptual understanding of the topic, “matter and change”. Participants were12 students with learning disabilities. Data were collected via a conceptual understanding test, a drawing test and interviews, and analyzed using four categories, e.g., sound understanding, partial understanding, alternative conception and no understanding. The results showed that the guidebook positively affected their conceptual understanding of the topic “matter and change”. Moreover, these students were more successful in expressing their thoughts with drawings. The currentstudy recommends that such alternative assessment methods as drawings be employed to evaluate students, who especially have difficulties writing.
dc.identifier.citationNas, S. E. vd. (2021). "Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik hazırlanan fen deneyleri kılavuzunun değerlendirilmesi: “madde ve değişim” örneği". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 125-172.
dc.identifier.endpage172
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage125
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1176579
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.760353
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/20131
dc.identifier.volume34
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.relation.tezYüksek lisans
dc.relation.tubitak116R013
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFen deneyleri kılavuzu
dc.subjectKavramsal anlama
dc.subjectMadde ve değişim
dc.subjectÖğrenme güçlüğü
dc.subjectScience experiments guidebook
dc.subjectConceptual understanding
dc.subjectMatter and change
dc.subjectLearning disabilities
dc.titleÖğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik hazırlanan fen deneyleri kılavuzunun değerlendirilmesi: “madde ve değişim” örneği
dc.title.alternativeAn evaluation of the science experimental guidebook prepared for students with learning disabilities: a case of “matter and change”
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
34_1_4.pdf
Size:
2.92 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: