Yayın:
Akıl ve zekâ oyunları ile zenginleştirilmiş Türkçe dersinin ilkokul öğrencilerinin okuma, anlama ve yaratıcılık becerileri ile Türkçe dersi motivasyonlarına etkisi

Küçük Resim

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Sapan, Bahar

Danışman

Balantekin, Yakup

Dil

Yayıncı:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu araştırma akıl ve zekâ oyunları ile zenginleştirilmiş Türkçe dersinin ilkokul öğrencilerinin okuma, anlama ve yaratıcılık becerileri ile Türkçe dersine yönelik motivasyonları üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubu olarak 2022- 2023 eğitim öğretim yılında Yalova ilinde bulunan bir ilkokulun 4. sınıfındaki 24 öğrenci belirlenmiştir. Araştırma kapsamında belirlenen öğrencilerle 1 hafta (8 ders saati) pilot uygulama gerçekleştirilmiştir. Sonrasında ise 8 hafta (64 ders saati) boyunca Türkçe dersleri akıl ve zekâ oyunları ile zenginleştirilerek işlenmiştir. Araştırmada ön test son test karşılaştırmalı deneysel desen kullanılmış olup öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini belirlemeye yönelik Akyol (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Yanlış Analiz Envanteri; yaratıcılık becerisi için Aksoy (2004) tarafından Türkçeye uyarlanan Ne kadar Yaratıcısınız? ölçeği; öğrencilerin Türkçe dersine karşı motivasyon durumlarını belirlemek için ise Erdem ve Gözüküçük (2012) tarafından geliştirilen Türkçe Dersi Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen ön test ve son test verilerinin analizi için SPSS paket program kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ön test ve son test verileri karşılaştırıldığında öğrencilerin okuma hataları, anlama düzeyleri, yaratıcılık puanları ve motivasyon düzeylerinde son test lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Bu araştırma ile akıl ve zekâ oyunları ile zenginleştirilmiş Türkçe derslerinin öğrencilerin okuma, anlama ve yaratıcılık becerileri ile Türkçe dersine yönelik motivasyon düzeylerini artırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
This research was conducted to determine the effect of the Turkish lesson enriched with mind and intelligence games on the reading, comprehension and creativity of primary school students and their motivation for the Turkish lesson. 24 students in the 4th grade of a primary school in Yalova province in the 2022-2023 academic year were determined as the research group. A pilot application was carried out for 1 week (8 lesson hours) with the students selected within the scope of the research. Afterwards, Turkish lessons were taught by enriching them with mind and intelligence games for 8 weeks (64 lesson hours). A pretest-posttest comparative experimental design was used in the research, and the Mistake Analysis Inventory adapted to Turkish by Akyol (2011) was used to determine students' reading and comprehension skills; How Creative Are You?, adapted into Turkish by Aksoy (2004) for creativity skills. scale; Turkish Lesson Motivation Scale developed by Erdem and Gözübüyük (2012) was used to determine the students' motivation towards the Turkish lesson. SPSS package program was used to analyze the pre-test and post-test data obtained in the research. As a result of the research, when the pre-test and post-test data were compared, a significant difference was seen in the students' reading errors, comprehension levels, creativity scores and motivation levels in favor of the post-test. With this research, it was concluded that Turkish lessons enriched with mind and intelligence games increased students' reading, comprehension and creativity skills and their motivation levels for Turkish lessons.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Anlama, Okuma, Motivasyon, Yaratıcılık, Zekâ , Creativity, Intelligence, Motivation, Reading, Comprehension

Alıntı

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

198

Views

201

Downloads