Publication:
Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi

dc.contributor.advisorKorkmaz, Nimet Haşıl
dc.contributor.authorKaya, Atalay
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-04-06T10:09:02Z
dc.date.available2021-04-06T10:09:02Z
dc.date.issued2020-11-20
dc.description.abstractBu araştırmada Spor bilimleri fakültesinde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ile Antrenörlük Eğitimi bölümünde okuyan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile benlik saygısı arasındaki cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri alan ve sınıf düzeylerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığının ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu dört farklı üniversitede eğitim gören tesadüfi yöntemle seçilen 181 kız öğrenci ve 321 erkek öğrenci olmak üzere Toplam(n)=502 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Sosyodemografik özelliklerini ölçmek için uzman görüşleri alınarak araştırmacı Çakıcı(2003) tarafından geliştirilmiş anket “Akademik Erteleme Ölçeği” (AEÖ), Coppersmith Benlik Saygısı Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu uygulanmış, sonuçlar değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde IBM SPSS 22.0 Lisanslı Paket Programı kullanılmış; tanımlayıcı istatistik (Frekans, Yüzdelik, Ortalama ve Standart Sapma), tek yönlü Varyans Analizi ve T testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, BESÖ bölümünün puanı akademik erteleme davranışında ANT bölümünden yüksek bulunmuştur (p=0,022). Bölümler kendi içinde sınıflara göre karşılaştırıldığında ise fark bulunamamıştır (p>0,05). Sınıfların bölüm karşılıklı karşılaştırıldığında 3.sınıf BESÖ öğrencilerinin benlik saygısı puanları anlamlı bir şekilde yüksek bulunmuştur(p=0,037). Akademik erteleme davranışı puanlarında BESÖ 4. sınıf öğrencileri daha yüksek puana sahip olduğu saptanmıştır (p=0,05). BESÖ ve ANT bölüm öğrencilerinde akademik erteleme davranışı ile benlik puanı arasında yüksek bir ilişki vardır (p=0,027 ve p=0,002). Akademik erteleme puanı kadınlarda erkeklerden yüksek bulunmuştur (p<0,001). Elde edilen bulgular, yapılan araştırmalar ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractWith different research courses, the field of education, gender, age and education of 3rd and 4th year students studying for Physical Education and Coaching Education in the faculty of sports sciences in this education. It consists of 181 female students and 321 male students (N = 502). “Academic Procrastination Scale” (AEÖ), Bakırcı Self-Esteem Scale and Demographic Information Form were applied and evaluated. IBM SPSS 22.0 Licensed Package Program was used to analyze the data; It used descriptive statistics (Frequency, Percentage, Average and Standard Deviation), one-way Variance Analysis and T test. According to the result of the research, high scores from the ANT department in academic procrastination behavior (p = 0.022). The departments are available by class in itself. No difference was found (p> 0.05). Self-esteem scores of 3rd grade PPS students (p = 0.037). It was found that the scores of academic procrastination behavior had higher scores in the 4th grade (P = 0.05). There is a high correlation between academic procrastination behavior and self-score in the PEST and ANT department (p = 0.027 and p = 0.002). Academic procrastination score is higher than females than males (p <0.001). The findings are discussed in the light of the researches and will be found here.
dc.format.extentXI, 82 sayfa
dc.identifier.citationKaya, A. (2020). Spor Bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19012
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAkademik erteleme davranışı
dc.subjectBenlik saygısı
dc.subjectSpor
dc.subjectÜniversite
dc.subjectAcademic procrastination
dc.subjectSelf-esteem
dc.subjectSports
dc.subjectUniversity
dc.titleSpor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of academic procrastination behavior and selfesteem levels of faculty of sport sciences students
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
650416.pdf
Size:
1.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: