Publication:
Cezayir’de yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin ve öğrenenlerin eğitsel kısa film materyalinin öğrencilere sağladığı dilsel ve kültürel kazanımlara ilişkin görüşleri

dc.contributor.advisorBaştürk, Şükrü
dc.contributor.advisorAlyaz, Yunus
dc.contributor.authorHaddad, Lynda Inas
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-09-30T11:17:45Z
dc.date.available2021-09-30T11:17:45Z
dc.date.issued2021-08-23
dc.description.abstractCezayir 2 Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin ve öğreticilerin eğitsel kısa film materyalinin öğrencilere sağladığı dilsel ve kültürel kazanımlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesine yönelik sorulara cevap arayan bu çalışma nicel desende bir tarama araştırmasıdır Çalışmanın evreni, Cezayir 2 Üniversitesinde Türkçe öğreten 22 öğretici ve bu üniversitede Türkçe öğrenen 100 öğrenciden oluşturmaktadır. Bu araştırmada, Cezayir’de yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin film materyalinden yararlanma durumlarına ve bir dil öğrenme aracı olarak film materyalinin dil gelişimine ve kültür aktarımına katkısına ilişkin görüşler belirlenmiştir Bu çalışmanın amacı; yabancı dil olarak Türkçe öğretim sürecinde film materyalinin yaygınlaşmasına, öğrencilerin dil yetilerinin gelişmesine, öğrencilerin Türk kültürünü daha iyi tanımalarına, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına bilimsel katkı sağlamaktır.
dc.description.abstractIn this study, quantitative method (survey research) was used. this study contains 20 teachers and 100 students who teaches Turkish at Algeria 2 University. As a data collection tool, questionnaires were used to determine the teacher/student profile , and the information form teachers' and students' views on the development of language skills and cultural achievements of the film material in order to determine the students' use of film material in Turkish teaching processes. The opinions of those who learn Turkish as a foreign language in Algeria on the use of film material and the contribution of film material as a language learning tool to language development and cultural transfer will be determined.
dc.description.sponsorshipYTB (Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı)
dc.format.extentXXI, 113 sayfa
dc.identifier.citationHaddad, L. I. (2021). Cezayir’de yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin ve öğrenenlerin eğitsel kısa film materyalinin öğrencilere sağladığı dilsel ve kültürel kazanımlara ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/22161
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCezayir
dc.subjectEğitsel kısa film
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçe öğretimi
dc.subjectAlgeria
dc.subjectEducational short film
dc.subjectTurkish as a foreign language
dc.titleCezayir’de yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin ve öğrenenlerin eğitsel kısa film materyalinin öğrencilere sağladığı dilsel ve kültürel kazanımlara ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of Turkish teachers and Algerian learners of Turkish as a foreign language on the linguistic and cultural achievements of the educational short film material
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı/Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Lynda Inas HADDAD.pdf
Size:
4.26 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: