2013 Cilt 26 Sayı 2
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2013 Cilt 26 Sayı 2 by Subject "Cartoon"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Karikatür destekli fen öğretimine ilişkin bir araştırma: İlköğretim 6. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesi örneği(Uludağ Üniversitesi, 2014-01-02) Taş, MuratBu araştırma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde karikatür destekli fen öğretiminin ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin akademik başarı ve bilginin kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. İkinci bölümde ise karikatür desteli fen eğitimi ile ilgili olarak öğrencilerin görüşleri incelenmiştir. Çalışma ilköğretim altıncı sınıf düzeyinde 21’i uygulama, 20’si kontrol grubu olmak üzere toplam 41 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney gurubunda bulunan öğrenciler, yaşamımızdaki elektrik ünitesini yapılandırmacı yaklaşımın 7E öğrenme modeli temel alınarak karikatürlerle birlikte işlerken, kontrol grubu öğrencileri bu süreci geleneksel öğretim yöntemi ile tamamlamışlardır. Her iki gruba uygulanan Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi ve kalıcılık testi sonunda uygulama grubu öğrencilerinin kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda karikatür destekli fen öğretiminin öğrencilerin fen ile ilgili anlam kurmada etkili olduğu, kalıcılığı sağladığı, öğrenilen bilgilerin tekrarını kolaylaştırdığı ve derse katılımı arttırdığı belirlenmiştir.