1989 Cilt 4 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16543
Browse
Browsing by Subject "Eğitim araçları"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Öğrenme kuramı, eğitim araçları ve bireyselleştirilmiş öğretim(Uludağ Üniversitesi, 1989) Gagne, Robert M.; Ulusavaş, Mualla; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Öğrenme sürecine ilişkin görüşlerin başında vurgulanması gereken ilke, "farklı öğrenme türlerinin ayrı ayrı koşullarda gerçekleşebileceği"dir. Her türden öğrenmenin bitişiklik, tekrar ve pekiştirme gibi genel koşulları gerektirdiği konusunda pek çok kuramcı tarafından önemle durulmasına karşın zihinde kavramların, ilkelerin ve kuralların oluşabilmesi için, bu koşullara ek olarak, öğrenme türüne özgü nitelikte başka koşullarda gereklidir. Bu koşullar her tür öğrenme için farklıdır. Problem çözmek için farklı karmaşık ilkeleri öğrenme koşullarının, "hücre! gibi herhangi bir kavramı öğrenme koşullarından farklı olacağı gibi. Her bir aynı öğrenme için, yaratılan dış koşullar öğretimin temelini oluştururlar; iç koşulları ise, öğrencinin daha önceki öğrenme yaşantılarıyla edindiği bilgi ve beceriler belirlemektedir. Öğretimin ikinci önemli ilkesi "birikimli öğrenme"dir. Bu ilkeye göre, her yeni Öğrenme bir önceki öğrenilenler üzerinde yapı kazanır. Bu durumda her bir yeni Öğrenme için minimal düzeyde özgünleştirilebilen önkoşulun varlığı sözkonusudur. Basit bir örnek verilecek olursa, daha önceden öğrendiği rakamlar hatırlayamayan öğrenci, çarpma ve bölmeyi de öğrenmekte güçlük çeker.