2001 Cilt 14 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10134
Browse
Browsing by Subject "Anlam çıkarma"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Anaokulu çocuklarının belirsizlik içeren sözlü iletişim durumlarında anlam çıkarabilme becerileri(Uludağ Üniversitesi, 2001-04-01) Peker, M. Reşat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu araştırmanın amacı, anaokulu çocuklarının belirsizlik içeren iletişim durumlarında anlam çıkarabilme becerilerini belirlemektir. Denekler, yaşları 5 ve 6 olan toplam 40 anaokulu öğrencisidir. Her iki yaş grubunda eşit sayıda kız ve erkek vardır. Araştırmada veri toplamak için Pickert tarafından geliştirilen ve yazar tarafından Türkçeye uyarlanan bir resim – cümle testi kullanılmıştır. Test, basitçe yan yana çizilmiş 36 tane 4’lü resim setinden ve bunlarla ilgili 36 adet cümleden meydana gelmektedir. Cümleler dört farklı biçimde sunulup, çocuktan hangi resmi kast ettiğini işaret etmesi istenmiştir. Her doğru cevap 1 puan ve her yarı doğru ya da yanlış cevap sıfır puan olarak değerlendirilmiştir. Doğru cevap puanları üzerinde 2 (yaş) x (cinsiyet) x 4 (cümle-resim kombinasyonlarını sunuş biçimi) son faktör üzerinde tekrarlı ölçümlerle çoklu varyans analizi uygulanmıştır. Analiz sonunda yaş ve cümle resim kombinasyonlarını sunuş biçimi faktörlerinin .01’de anlamlı bir fark gösterdiklerini, ancak cinsiyet faktörü için anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur.Item Anaokulu ve ilköğretim okulu çocuklarının sözlü iletişimde karşılaştıkları belirsiz durumlarda akıl yürüterek anlam çıkarabilme becerilerine cinsiyet, sınıf düzeyi ve mesajların sunuş biçimlerinin etkileri(Uludağ Üniversitesi, 2001-04-01) Peker, M. Reşat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu araştırmanın amacı, anaokulu ve ilköğretim çocuklarının sözlü eletişimde karşılaştıkları belirsiz durumlarda anlam çıkarabilme becerilerine cinsiyetin, sınıf düzeyinin ve mesajı sunma biçimlerinin etkisi olup olmadığını belirlemektir. Denekler 20 anaokulu, 20 ilköğretim birinci sınıf, 20 ilköğretim üçüncü sınıf ve 20 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisidir. Her grupta eşit sayıda kız ve erkek vardır. Veri toplamak için, Pickert’in geliştirdiği ve yazar tarafından Türkçe’ye çevrilip, adapte edilen bir cümleresim testi kullanılmıştır. Testte 36 tane basitçe yan yana çizilmiş 4’lü resim setleri ve bunlarla ilgili 36 cümle vardır. Cümleler 4 farklı biçimde sunulup, çocuklardan hangi resmi kastettiğini bulması istenmiştir. Her doğru cevaba 1 puan ve her yarı-doğru yada yanlış cevaba ise sıfır puan verilerek puanlanmıştır. Doğru cevap puanları üzerinde bir 2 (cinsiyet) X 4 (sınıf düzeyi) X 4 (cümle-resim kombinasyonlarını sunuş biçimi) son faktör üzerinde tekrarlı ölçümlerle çoklu varyans analizi uygulanmıştır. Analiz sonunda cinsiyet faktörünün anlamlı olmadığı, sınıf düzeyi ve sunuş biçimi faktörlerinin her ikisi de . 01’de anlamlı olduğu bulunmuştur.