2001 Cilt 14 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10134
Browse
Browsing by Subject "Ambiguous messages"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Anaokulu ve ilköğretim okulu çocuklarının sözlü iletişimde karşılaştıkları belirsiz durumlarda akıl yürüterek anlam çıkarabilme becerilerine cinsiyet, sınıf düzeyi ve mesajların sunuş biçimlerinin etkileri(Uludağ Üniversitesi, 2001-04-01) Peker, M. Reşat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu araştırmanın amacı, anaokulu ve ilköğretim çocuklarının sözlü eletişimde karşılaştıkları belirsiz durumlarda anlam çıkarabilme becerilerine cinsiyetin, sınıf düzeyinin ve mesajı sunma biçimlerinin etkisi olup olmadığını belirlemektir. Denekler 20 anaokulu, 20 ilköğretim birinci sınıf, 20 ilköğretim üçüncü sınıf ve 20 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisidir. Her grupta eşit sayıda kız ve erkek vardır. Veri toplamak için, Pickert’in geliştirdiği ve yazar tarafından Türkçe’ye çevrilip, adapte edilen bir cümleresim testi kullanılmıştır. Testte 36 tane basitçe yan yana çizilmiş 4’lü resim setleri ve bunlarla ilgili 36 cümle vardır. Cümleler 4 farklı biçimde sunulup, çocuklardan hangi resmi kastettiğini bulması istenmiştir. Her doğru cevaba 1 puan ve her yarı-doğru yada yanlış cevaba ise sıfır puan verilerek puanlanmıştır. Doğru cevap puanları üzerinde bir 2 (cinsiyet) X 4 (sınıf düzeyi) X 4 (cümle-resim kombinasyonlarını sunuş biçimi) son faktör üzerinde tekrarlı ölçümlerle çoklu varyans analizi uygulanmıştır. Analiz sonunda cinsiyet faktörünün anlamlı olmadığı, sınıf düzeyi ve sunuş biçimi faktörlerinin her ikisi de . 01’de anlamlı olduğu bulunmuştur.