2019 Cilt 32 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/13146
Browse
Browsing by Subject "Attitude"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Ebeveynlerin çocukların bilgi iletişim teknolojileri kullanımına yönelik tutumları üzerine bir ölçek geliştirme çalışması(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018-12-28) Türel, Yalın Kılıç; Gür, DuyguOkul çağındaki bireylerin bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı gerek öğretmenler gerekse veliler tarafından önemli bir problem olarak görülmektedir. Özellikle ergenlik öncesi dönemde bu problemin veliler tarafından nasıl algılandığının değerlendirilmesi araştırmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrenci ebeveynlerinin çocuklarının BİT kullanımlarına yönelik tutumlarını; davranışlarını, denetimlerini ve getirdikleri sınırlamaları ortaya koyacak bir ölçek geliştirmektir. Literatür taraması yapıldıktan sonra uzman görüşü alınarak düzenlenen 30 maddenin yer aldığı ölçek formu uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen iki devlet okulunda 6. ve 7. sınıflarda öğrenim gören 294 öğrenci ebeveynlerine uygulanmıştır. Analiz işlemleri sonucunda üç faktörlü ölçek yapısı oluşturulmuş (Eğitim Amaçlı Kullanımı, Denetim ve Sınırlamalar, Olumsuz Etkileri), Likert tipinde 18 maddeden oluşan ölçeğe son şekli verilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısının 0,77 olduğu belirlenmiştir. Daha sonra 354 öğrenci ebeveynine yönelik ikinci uygulama sonucu doğrulayıcı faktör analizi yapılmış, yapısal eşitlik modelinde yer alan uyum indeksleri incelenerek maddelerin genel olarak kabul edilebilir ve iyi düzeyde uyum gösterdiği görülmüştür.Item Lise öğrencilerinin sosyal ağları kullanma sıklığına göre sosyal ağları eğitim amaçlı kullanmaya yönelik tutumlarının incelenmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018-12-28) Kesici, AhmetSosyal ağların eğitim amaçlı kullanımını inceleyen bu çalışmanın iki amacı vardır. Bu amaçlardan ilki, öğrencilerin sosyal ağları eğitim amaçlı kullanmaya yönelik tutumlarını belirlemede kullanılacak bir ölçek geliştirmektir. Diğer amacı ise sosyal ağları kullanma sıklığına göre lise öğrencilerinin sosyal ağları eğitim amaçlı kullanmaya yönelik tutumlarını (SAEAKYT) karşılaştırmaktır. Öğrencilerin sosyal ağları kullanma sıklığına göre SAEAKYT’ları genel tarama yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmaya 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Siirt’te 3 farklı okul türünde okuyan 352 öğrenci katılmış ve 21 maddelik 5’li Likert tipinde bir ölçek geliştirilmiştir. Ölçek; davranış boyutu, bilgi boyutu ve duygu boyutu olarak adlandırılan 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Varyansın yaklaşık %58’ini açıklayan ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı .93 olarak hesaplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucu elde edilen uyum indeksleri kabul edilebilir sınırlardadır. Araştırmada, öğrencilerin SAEAKYT puanlarının Youtube’u daha sık kullananların lehine anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir. Facebook, Twitter, Instagram ve Whatsapp kullanma sıklığına göre SAEAKYT puan ortalamaları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.