2018 Cilt 37 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/18032
Browse
Browsing by Subject "Algılanan fayda"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarının öncüllerinin etkisinin pls-sem ile araştırılması(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018) Taşkın, Çağatan; Gülerhocaoğlu, Tümay; Uludağ Üniversitesi/İktisat İdare Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü.; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü.Günümüzde teknoloji alanında yaşanan değişim ve gelişmeler ile birlikte mobil telefon kullanımındaki artış, mobil pazarlamanın daha etkin kullanımına imkan sağlamıştır. Mobil telefonlar sayesinde kablosuz biçimde zaman ve mekan sınırı olmadan mobil pazarlama uygulamalarından faydalanılması, tüketiciye uygun içeriklerle hız ve zaman kazandırılması ve iş süreçlerinin mobilleşmesi, küresel pazarı yedi/yirmidört ulaşılabilir hale getirmiş ve pazar için yeni fırsatlar yaratmıştır. Mobil telefonların artan özellikleri de mobil pazarlama uygulamalarının potansiyelinin hızla fark edilmesini sağlamıştır. Ancak, işletmeler tarafından mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarının öncüllerinin ve bu öncüllerin tüketici tutumu üzerindeki etkilerinin bilinmesi, işletmelerin mobil pazarlama stratejilerinin etkinliğini arttıracaktır. Bu çalışmanın amacı, mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarının öncüllerinin (bilgilendirme, algılanan kişiselleştirme, rahatsızlık verme, algılanan fayda, yenilikçilik) tüketici tutumları üzerindeki etkilerini PLS-Sem yöntemi ile araştırmak ve ilgili paydaşlara strateji önerilerinde bulunmaktır.