Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/19
Browse
Browsing by Subject "15-16 age piano education"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Başlangıç düzeyinde piyano eğitimi alan 15-16 yaş grubundaki öğrencilerin karşılaştıkları teknik sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik öğretmen görüşleri(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-06-14) Ceyhan, Şenay Savaş; Demirci, Şirin Akbulut; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğı̇tı̇mı̇ Anabı̇lı̇m Dalı/Müzı̇k Eğı̇tı̇mı̇ Bı̇lı̇m Dalı.; 0000-0003-4345-8313Bu araştırmanın amacı 15-16 yaş başlangıç düzeyinde piyano eğitimi alan öğrencilerin karşılaştıkları teknik sorunların tespit edilerek, piyano eğitimcileriyle yapılan görüşmeler doğrultusunda piyano eğitiminin en önemli aşaması olarak kabul edilen başlangıç aşamasında karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri aramaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır ve 15-16 yaş grubundaki başlangıç düzeyi piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar araştırmada incelenen durumu oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Bursa İlinde 15-16 yaş grubuna başlangıç düzeyinde piyano eğitimi veren eğitimcilerden, kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 12 piyano eğitimcisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Piyano eğitimcileri ile çevrim içi gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen ses kayıtları incelenmiş ve içerik analizi yapılmıştır. Eğitmenlerin verdikleri yanıtlar kodlanmış ve sorunlarla ilgili temalar ve kategoriler oluşturulmuştur. Elde edilen bulgulara göre başlangıç düzeyi piyano eğitiminde eğitimcilerin çoğunluğu oturuş-duruş, tabure uzaklığı, vücudun konumu, el, parmak ve bileklerin konumuna olabildiğince dikkat ettikleri belirlenmiştir. Güzel sanatlar lisesinde çalışan piyano eğitimcilerinin haftalık ders saat sayısını yetersiz bulurken, kurs merkezinde piyano ders saati uygulamalarında farklılık olduğu, ilk sekiz ay zorunlu yarım saat, ileriki süreçte öğrencinin seviyesine bağlı olarak haftalık ders saat sayısının arttırıldığı tespit edilmiştir. Deşifre sürecinde her iki kurumda da piyano eğitimcilerinin çoğunluğu eserin donanımına dikkat ederek, ağır tempoda ve çift elle deşifre yaptırdıkları belirlenmiştir. Piyano eğitimcilerinin başlangıç aşamasında çoğunlukla non legato tekniğini tercih ettikleri, teknik bozuklukların öğrencinin motivasyonunu düşürdüğü, motivasyonu arttırmak için piyano eğitimcisinin ılımlı yaklaşımının önemli olduğu, en sık görülen teknik problemlerin serçeparmağın havada olması, bilek düşüklüğü gibi sorunlarla karşılaşıldığı belirlenmiştir. Bu teknik problemlerin çözümüne yönelik gam ve arpej çalışmaları ile Czerny Op. 599 ve Hanon metotlarından yararlanıldığı tespit edilmiştir.