2007 Bahar Sayı 8
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2007 Bahar Sayı 8 by Subject "Bilgi"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Eğitimin hermeneutik boyutu: Eğitim kavramının doğasına ilişkin kimi sorular(Uludağ Üniversitesi, 2007) Yılmaz, Muhsin; Uludağ Üniversitesi/Fen Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü.Bu çalışmada, eğitim kavramının, kendisi adına sürdürüldüğü ve ayrıca tam da içinde gerçekleşip üzerinde temellendiği yaşam pratiği ile olan ilgisi ya da bağıntısı belirlenmeye çalışılmıştır. İlintilendirme, eğitim kavramının, eğer söylenebilirse alt kavramları olan bilgi, davranış ve Öğrenme kavramlarının irdelenmesi yoluyla gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. İrdeleme, kazandırılması ya da edinilmesi amaçlanan davranışı temellendirip meşrulaştıran bilginin öğrenilmesi ve öğretilmesinin sonuçta anlama edimine ya da sürecine dayalı olmasından dolayı, eğitim kavramı, hermeneutik karakteriyle betimlenmeye çalışılmıştır.