2021 Cilt 14 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/27452
Browse
Browsing by Subject "Candidate teacher"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin kaygılarının belirlenmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-02-25) Akyavuz, Ebru KülekçiÇalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin kaygılarının belirlenmesidir. Ayrıca bu kaygıların en aza indirilmesi için ne tür uygulamaların yapılabileceğinin tespit edilmesi de bu çalışma kapsamında amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma olarak tasarlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden betimleyici fenomenolojik desen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kilis 7 Aralık Üniversitesine kayıtlı 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Amaçlı örneklem çeşitlerinden ölçüt örneklem yöntemi kullanılarak örneklem seçimine gidilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının mesleğe yönelik kaygıları; bireysel kaygılar, öğretim süreci ile ilgili kaygılar, öğrenci merkezli kaygılar ve kurumsal kaygılar başlıklı 4 (dört) tema olarak belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının kaygıların sebebi olarak da yeterli deneyime sahip olmamaları, bilgi eksikliği yaşamaları, kişisel özellikleri gibi birçok sebep olduğu sonucuna ulaşılmıştır.