2011 Cilt 24 Sayı 2
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2011 Cilt 24 Sayı 2 by Subject "Denetim odağı"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Öğrenme stratejileri, denetim odağı ve akademik başarı arasındaki ilişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli ile incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2011-08-01) Ocak, Gürbüz; Yamaç, AhmetYapısal eşitlik modellemesi kullanılan bu çalışmada öğrenme stratejileri, denetim odağı ve başarı arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Katılımcılar Afyonkarahisar merkez liselerde öğrenim görmekte olan 105 ortaöğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada Denetim Odağı Ölçeği ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği kullanılmıştır. Başarı, denetim odağı ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla kurulan yapısal eşitlik modelinden elde edilen uyum indeksleri modelin iyi uyum verdiğini göstermektedir. [(x²=83.25, sd=63, x²/ sd=1.3, RMSEA=0.056, GFI=0.89, AGFI= 0.84, CFI=0.94, NNFI= 0.93)] Path analizi sonuçlarına göre, denetim odağı öğrenme stratejilerini açıklamada anlamlı bir etkiye sahip değilken, öğrenme stratejileri başarıyı açıklamada anlamlı bir etkiye sahiptir. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır.