Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Institute of Education Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/18
Browse
Browsing by Subject "3D world"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Öğretmen adaylarının Alice deneyimi: 3B ortamda programlama(Uludağ Üniversitesi, 2016-02-03) Kayabaşı, Emrah; Öncü, Semiral; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalı21. yüzyıl eğitim dünyasıyla birlikte gelen yeniliklere ve değişime ayak uydurma eğilimi programlama eğitimi alanını doğrudan etkilemektedir. Örneğin, öğretim teknolojilerindeki çeşitliliğin artması beraberinde bu yazılımların değerlendirilmesi ihtiyacını getirmektedir. Alice de programlama öğretiminde kullanılan bir yazılım olmakla birlikte, scratch, greenfoot ve khanacademy gibi platformlarda yapılan programlama öğretiminin aksine üç boyutlu bir ortamı kullanıcılarına sağlamaktadır. Bu çalışma, öğretmen adaylarının Alice yazılımına ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi ve öz yeterlilik algılarındaki değişimin saptanması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Uludağ Üniversite'si, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde, araştırmaya katılmayı kabul eden 24 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Gömülü (embedded) desenin kullanıldığı araştırmada, nitel ve nicel araştırma desenlerinden yararlanılmıştır. Katılımcıların görüşleri durum çalışması deseni ile değerlendirilmiş ve öz yeterlilik algılarındaki değişim basit deneysel desen kullanılarak saptanmıştır. Öğretmen adayları Alice ile yapılan programlama öğretimi sayesinde öğrencilerin 3B dünya tasarımı deneyimi geliştireceği, programlama derslerine olan ilgi ve katılımlarının artacağı ve ders başarılarının olumlu yönde etkileneceğini düşünmektedir. Öğrenilen bilgilerin kalıcılığı ve programlama derslerine tutumlarını da etkilediği görülmektedir. Ayrıca, katılımcılar Alice'i kullananların liderlik, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi 21. yüzyıl becerilerinin gelişeceğini de düşünmektedir. Öğretmen adaylarına göre, Alice eğlenerek ve uygulayarak öğrenme imkânını kullanıcılarına sunmaktadır. İçerisinde barındırdığı üç boyutlu dünyası ve nesneleri ile programlamaya görsellik katmakla birlikte kullanıcılara hayal gücünün kullanımı – somutlaştırma imkânını da sağlar. Alice'de karşılaşılabilecek güçlüklere ve programlama öğretimine sağladığı katkılardan da bahseden öğretmen adaylarının ön test ve son test sonuçları karşılaştırıldığında öz yeterlilik algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık söz konusudur. Sonuç olarak, Alice bu haliyle özellikle programlamaya giriş derslerinde kullanılmak üzere Türkiye'de alternatif bir öğretim teknolojisi olma potansiyeline sahiptir.