2003 Cilt 29 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/18078
Browse
Browsing by Subject "Eğitim"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri(Uludağ Üniversitesi, 2003-05-21) Arı, İlknur; Şendemir, Erdoğan; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıBu çalışmada 279 tıp öğrencisinin anatomi eğitimi ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve anatomi eğitiminin nasıl olması gerektiği konusundaki yorumları toplanmaya çalışılmıştır. Öğrenciler, 11 tanesi açık uçlu olmak üzere toplam 37 soru içeren bir ankete yanıt verdiler. Öğrencilerin % 89.6’sının, anatomi eğitimini bir vakit kaybı olarak görmedikleri, buna karşılık % 52.3 oranında öğrencinin, verilen anatomi eğitiminin geleceğe yönelik ihtiyaçlarını karşılamaktan uzak olduğunu ifade ettikleri görülmüştür. % 73 oranında öğrenci, tıp eğitiminin ileri dönemlerinde hatırlatma derslerinin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin % 92.2’si kadavrasız anatomi eğitimini düşünemediklerini bildirirken, % 70.3 oranında öğrenci kadavra disseksiyonuna fiilen katılmayı istediklerini bildirmiştir. Öğrencilerin seçmeli ve açık uçlu soruların yer aldığı bir anatomi sınavını ise % 47.3 oranında tercih ettikleri görülmüştür. Öğrenci görüşlerini içeren bu çalışma, eğitime yardımcı olabileceği inancıyla sunulmuşturItem Bir anket çalışması: anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri(Uludağ Üniversitesi, 2003-07-17) Arı, İlknur; İrgil, Emel; Kafa, İlker Mustafa; Şendemir, Erdoğan; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı tarafından bir anket oluşturulmuş ve 4. yarıyıl başlangıcındaki toplam 191 öğrenci, 1. ve 3. yarıyıllarda aldıkları anatomi eğitimi hakkındaki düşüncelerinin değerlendirilmesi amacıyla çalışmaya dahil edilmiştir. Tıp fakültesine kendi isteğiyle girdiğini ifade eden 158 öğrencinin (% 82.7), % 53’ünün kız % 47’sinin erkek olduğu görülmüştür. 131 öğrencinin (% 68.6) kuramsal derslere devam ettiği, 101 öğrencinin (% 52.9) dersleri yetersiz bulduğu ortaya çıkmıştır. Derslere devam eden öğrenciler de (n=131) ise bu oran % 58 olarak bulunmuştur. Kişisel çalışmayı 95 (% 49.7) öğrencinin tercih ettiği, 82 öğrencinin (% 42.9) ise seçmeli derslerde Anatomi Anabilim Dalı’nın açtığı seçmeli dersleri ilk beş sırada tercih ettiği gözlenmiştir. Ankete katılan öğrencilerden 128 (% 67) öğrencinin, anatomi ders konularının tümüyle klinik bilgilerle beraber verilmesini istedikleri; 174 öğrencinin (% 91.1) kadavra çalışmalarının anatomi eğitiminde mutlaka yer alması gerektiğini; 176 öğrencinin ise (% 92.1) kadavra dışı yardımcı ders araçlarının da kullanılması gerektiğini ifade ettikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca, 91 öğrenci (% 47.6) verilen anatomi eğitiminin öğrenciyi tıp fakültesinde olduğunu hissettirme rolü için “kısmen” yanıtını verirken 87 öğrenci (% 45.5) “tamamıyla” yanıtını vermiştir.Item İnternetin Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin hayatındaki yeri(Uludağ Üniversitesi, 2003-06-11) Aksu, Hürol; İrgil, Emel; Tıp Fakültesi; Halk Sağlığı Ana Bilim DalıBu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi (UÜTF) 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin interneti kullanma düzeyleri ve internete bakış açıları değerlendirilmiştir. Araştırmaya 473 öğrenciden 368’i katılmıştır. Öğrencilerin %3.5’inin bilgisayarı, %12.2’sinin interneti hiç kullanmadığı, %19.8’inin ise e-posta hesabı olmadığı saptanmıştır. İnternet kullanımı 5.sınıf öğrencileri arasında 6.sınıf öğrencilerine göre daha yaygındır. Öğrencilerin büyük bir kısmı internete kütüphane ortamından erişmektedir. İnternetten tıp eğitiminde daha çok tıbbi literatür tarama amacıyla yararlanıldığı ortaya çıkmıştır. Eğitim ve araştırma interneti kullanma amaçları içerinde ilk sırayı almıştır. Öğrencilerin %61.7’si internet kullanmaya başladığından beri daha çok bilgiye daha kolay eriştiğini ifade etmiştir. İnternet ile ilgili sorunlar içerisinde en önemlisi hız-kapasite sorunudur. Öğrencilerin büyük çoğunluğuna göre internet gelecekte hayatın her kesimine girecektir.