1977 Cilt 6 Sayı 1-2
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 1977 Cilt 6 Sayı 1-2 by Subject "Araştırma"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1977) Tokol, Tuncer; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.Tüketici davranış araştırmasında pazarlama araştırmacısının kullanılabileceği çeşitli araştırma yöntemleri vardır. Bunlar temel olarak dolaylı ve dolaysız yöntemler olarak ikiye ayrılırlar. Dolaysız yöntemler, tüketicinin davranış yapısı hakkında bilgi toplamada etkili olan anket ve gözlem yöntemleridir. Dolaylı yöntemler ise, tüketicinin kişiliğine ilişkin bilgilerin toplanmasında kullanılan ve psikologlar ile psikiyatristler tarafından geliştirilen yöntemlerdir. Bunları üç grupta incelemek mümkündür.