2018 Cilt 31 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12992
Browse
Browsing by Subject "Connection"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Öğretmen adaylarının matematiği günlük yaşam ile ilişkilendirme hakkındaki düşüncelerinin geliştirdikleri öğrenme etkinliklerine yansıması(Uludağ Üniversitesi, 2017-12-03) Koyunkaya, Melike Yiğit; Uğurel, Işıkhan; Taşdan, Berna TataroğluMatematik öğretimi ve öğrenimini açıklayan birçok akademik çalışmada, öğrenme modelinde, standartlarda ve öğretim programlarında bağlantı kurma ve ilişkilendirme yapmanın önemi vurgulanmıştır. İlişkilendirmenin yanı sıra, matematik öğretimi ve öğrenimine yönelik çağdaş yaklaşımların pek çoğunda etkinlik adı verilen bir öğrenme birimine vurgu yapılmaktadır. Bu durum etkinlikleri ve etkinlik temelli öğrenmeyi matematik eğitiminin merkezine taşımaktadır. Matematik öğretimi yapılırken ilişkilendirmenin kurulabileceği en uygun öğrenme birimlerinden bir tanesi de matematik öğrenme etkinlikleridir. Bu bağlamda, günlük yaşamla ilişkilendirmenin ne olduğunu, nasıl yapılacağını geliştirilen veya var olan etkinlikler üzerinden incelemenin faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının günlük yaşam ile matematiği ilişkilendirmenin ne olduğu ve nasıl yapılması gerektiği hakkındaki düşüncelerini belirlemek ve düşüncelerini geliştirdikleri bir grup günlük yaşam ile ilişkilendirilmiş matematik öğrenme etkinliğine nasıl yansıttıklarını incelemektir. Çalışmada nitel araştırma paradigmalarından durum çalışması kullanılmıştır. Bu çalışma bir devlet üniversitesinin dördüncü sınıfından eğitim gören 33 (11 grup) matematik öğretmen adayı ile yapılmıştır. Öğretmen adaylarına serbest yazma yaptırılmış ve günlük yaşam ile ilişkilendirilmiş matematik öğrenme etkinliği geliştirmeleri istenmiştir. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Matematik öğretmen adaylarının günlük yaşam ile ilişkilendirmenin gerekliliği ve önemini savunurken, bu durumu geliştirmiş oldukları matematik öğrenme etkinliklerine yansıtmada zorluk çektikleri belirlenmiştir.